miffo:s sida

Skicka ett privat meddelande (PM)
Min bevakningslista
Presentation:

Ok. Jag har bestämt mig nu, jag ska skriva en presentation!

Jag bor på Irland, närmare bestämt i Cork (väldigt långt söderut på den gröna ön), där jag jobbar med spelet World of warcraft på daglig basis.

Att jag tycker om att titta på film behövs knappast berättas, men jag är även en jävel på att sitta framför dator och bara dega, vilket härleder till den underbara kombination Filmpunkten utgör.

Jag blir mest inspirerad av lite mer ovanligare filmer, oavsett om dom är bra eller inte. Så länge man kan se glimten i ögat på filmmakaren så är filmen helt ok i mina ögon. Jag avskyr, hatar, föraktar samt förskjuter alla dessa dussin-filmer som Hollywood sprutar ur sig utan något som helst omdöme. Kapitalism i all sina ära, men någon måtta måste det faktiskt vara. Pengar får inte skada konsten.

Jag skulle gärna skriva ut en massa listor på mina favorit [insert choice here], men det tänker jag inte göra. Vad jag än skriver så är det nåt som saknas, och det som funkar för mig en dag är helt åt Hels vite nästa dag, så det kan ni nog glömma.

Det var ett bra tag sen jag ändrade min info, och på något sätt så har antal filmer jag sett från IMDB top 250 sjunkit från 153 till 146 filmer. Tydligen så händer det lite grann på den listan på över ett år.
Nån gång i framtiden när jag väl har slagit mig ner så ska jag skapa en hylla bara för den listan som jag ska hålla uppdaterad i och med att den uppdateras.

Och, just det, jag svär en hel del!
Presentation:

Ok. Jag har bestämt mig nu, jag ska skriva en presentation!

Och, just det, jag svär en hel del!
Namn: Henrik Eriksson
Ålder: 47
Ort: Cork, Irland
E-post: archmiffo@gmail.com
Hemsida: http://miffo.no-ip.org
Favoritfilm: Vet inte, men jag skulle tippa på att "The Cube" inte ligger långt ifrån placeringen.
Min biodagbok
Statistik:
Antal aktiva dagar: 348 ( i år)
Antal betygsatta filmer: 80
Medlem sedan: 2003-01-06 07:12:47