Där lyckan finns

Där lyckan finns Köp filmen på CDON

Handling: Det är sommar, och en Mercedes susar fram på motorvägen - på väg västerut. Mot sin vilja tas den fjortonåriga Ann bort från livet i Bay City, Vinsconsin för att hennes mor Adele vill förverkliga sina drömmar i Beverly Hills, Kalifornien. Ann är rasande över att behöva lämna sitt liv som hon älskar, och Adele är trött på att behöva försvara sig mot sin dotters längtan efter hem och familj. Hon ser det som om hon räddar Ann från en trist framtid och istället erbjuder henne en ny, spännande värld.

År: 1999
Eva Amurri

chokladberoende87

En bra film enligt mig.

Hannah_

Jag tycker det är en riktigt bra Natalie portman film. Den är berörande, intressant, dramatisk. Den har en go humor över sig också, ibland kan man skratta åt Susan saradons karaktär. Jag tycker detta är en jättemysig film, som man ska se om man känner sig lite nere faktikst:)

Pesole

Detta var en bra film som jag gillar väldigt mycket, för den var hur bra som helst, de var riktigt kul och intressant och kolla på den.

Robert_Eriksson

En film som man klarar sig ganska bra utan, även om den väl fungerar att kolla på om man absolut inte har någonting bättre för sig. Jag har väldigt svårt att känna någon sympati för Susan Sarandons rollfigur Adele. Tycker att hon påminner lite om sådana där hemska kvinnor som Julia Roberts brukar spela ibland.

En skaplig film, som var rätt så gripande. Är dock inte så förtjust i Susan Sarandons karaktär, så det blir endast godkänt.

Miss Ljung

Nja, så äkta kändes den aldrig. Men filmen har ett bra budskap och Natalie Portman spelar väldigt bra.

en helt ok film, ganska gripande och sorgsam. bra skådisar och ett välförtjänt slut.