Aeon Flux

Aeon Flux Köp filmen på CDON

Handling: Utspelar sig 400 år in i framtiden i landet Monica där nästan hela mänskligheten blivit utplånad av ett virus och nu tvingas leva under en gigantisk skyddsbubbla. Yrkesmördaren Aeon Flux får i uppdrag att döda regeringens toppmän.

Regissör: Karyn Kusama

Frances McDormand
Pete Postlethwaite
Amelia Warner

starchild

Jag gillade den som en Sci Fi film och framtidsvision. Ett plus för en kvinnlig hjältinna. Som serievärldsäventyr är den magnifik.

"En snygg, stulen, kraftfull film som flyger runt lite överallt"

Först och främst kan jag säga att Aeon Flux är en häftig film. Men särskilt orginellt känns det inte, visst är movesen och koreografin bra, men jag kände igen det från många andra tidigare filmen. Dessutom hade inte filmen mycket till story, den var väl mest löjlig och otrovärdig. Ungefär som senaste Ultraviolet och The Island, inget nytt dvs.

Detta är en underhållande men typisk film. Folk som flyger runt lite som de vill utan att röra en min, som om de vore värsta gummirobotarna. Nej, en liten stänk verklighet hade inte skadat.

Det är absolut inte FEL att låna från andra filmer, det kanske de inte gjorde här, men de inspirerades helt klart. Då kan de försöka hitta en blandning som både ser ut och smakar bättre. Vad sägs om att blanda: The Matrix och Cubic? Det hade kanske blivit bra.

Charlize Theron är inget att hurra för i den här filmen, hon verkar stel, även om hon rör sig en hel del. Annars känner man igen några skådisar, de typiska som ofta får spela skurkrollerna.

Ljud/Musik: 3
Manus/Handling: 2
Skådespelare: 2
Effekter/Foto: 4
Filmlängd: 3

En väldigt häftig film som tyvärr inte imponerade på mig som den skulle, lite för mycket av varje när de lika bra kunde tagit mer av det ena. Det blir en stark tvåa till Aeon Flux, inte det bästa jag sett, men bland det snyggaste. Helt klart godkänt.

Det här är en effektfull och estetiskt tilltalande film med den vackra Charlize Theron i huvudrollen. Men det är precis där som den stannar. Theron gör väl så gott hon kan, men med ett sådant här tunt manus krävs det under för att det ska bli bra. Bjuder knappast på något nytt utan det känns som man har sett det här förut. Det skulle krävas längre tid för att få lite djup på karaktärerna. Jag rekommenderar er hellre att se Cubic/Equilibrium som är betydligt skickligare.

movie-king

kommer ihåg att jag såg den för länge sen och att jag gillade den

mycket svag 4a

starchild

Laidan

Snygg film, helt klart! Och ganska intressant handling. Men tyvärr inte mycket mer än så. Inget originellt direkt.

vinnarn

Håller med Goliatbagge om att filmen är effektfull och estetiskt tilltalande och huvudrollsinnehavaren väldigt vacker (!). Likaså att manuset är rätt kasst. Däremot sträcker jag mig lätt till en trea i betyg då de positiva sidorna är starka. Gillar man sci-fi/fantasy genren, som jag, är denna film klart underhållande och även storyn kan kännas schysst! Sevärd!

madeleine_g

Såg inte ens hela filmen, tyckte att den var ett stort fiasko

uncle_funk

Dem häftiga gymnastikrörelserna och de häftiga actionsekvenserna var det enda bra i hela filmen, trodde den skulle vara bättre.

Natta or Tattis

Helt okej men ganska tråkig..