Crocodile Dundee II

Crocodile Dundee II Köp filmen på CDON

Handling: Den galna australiensaren börjar precis vänja sig vid livet i New York när han och hans vackra flickvän (Linda Kozlowski) hotas till döds av ett gäng hänsynslösa knarklangare. Dundee jämnar ut spelet genom att lura ut storstadspojkarna i den australiensiska vildmarken och väl där dröjer det inte länge innan de upptäcker att den långa resan även riskerar att bli den sista resan.

År: 1988
Jose Andrews
Luis Arriaga
Steven Arvanites

Pesole

Detta är en mycket bra fortsättning, jag gillar den här väldigt mycket,.

Inledningen är lovande, övergår snart till en ganska seg, händelsefattig och ointressant historia för att sedan ta ny fart och bli charmig finurlig och smårolig sista halvan, som helhet en trea i betyg från mig. Når inte alls upp till samma nivå som första filmen, sevärd som förströelse.

Mycket värdig uppföljare. Den är något mer våldsam vilket är helt okej, men jag trivdes ändå lite bättre med ettans något mysigare atmosfär. Stark trea!

Dundee är äntligen tillbaka och uppföljaren är grymt bra

crack_of_dawn

Håller lika höga tankar om denna uppföljare som den föregående.

Det är många, många som totalt misslyckas med att göra bra uppföljare, men inte John Cornell inte.

AlexandraQ

Inte riktigt lika bra som ettan, men fortfarande en bra Dundee rulle ;D

Crocodile

Lika bra som 1:an. Nästan bätre.

Nr 87 pü min Topp 250. En klar 4:a för mycket action skickligt blandat med rolig humor.

Tagline: The world's favourite adventurer is back for more! much more!

Spännande nästan hela tiden. Skön blandning av händelser i büde stads- och lantmiljö (som i münga av dessa filmer där huvudpersonen kommer till en ny miljö där han/hon aldrig varit och kulturkrockar uppstür).

Trivia: Linda Kozlowski gjorde nügra ür senare en roll som en av de nakna kvinnorna i Gunnar Hellströms TV-film Zorn i Sverige(!).

Crocodile Dundee (1986)
Crocodile Dundee i L.A. (2001)