Crocodile Dundee

Handling: Michael J. "Crocodile Dundee" (Paul Hogan) är en bekymmerslös australiensare som jagar krokodiler med bara händerna, stirrar omkull enorma vattenbufflar och dricker vanliga dödliga under bordet. Men nu står han inför det ultimata tortyrtestet – en resa till New York. Den vackra och envisa journalisten Sue Charlton (Linda Kozlowski) får mer än bara en artikel till tidningen när "undret från Down Under" skakar New York i grunden.

År: 1986
Graham 'Grace' Walker
David Bracks
Brett Hogan

Copyright Paramount Pictures

Det här är en rolig och underhållande klassiker, jämfört med några andra av mina favoriter i genren hamnar den inte lika högt men når ändå upp till en svag 4:a

Jag älskar den här underbara 80-talsklassikern. Blir aldrig dålig och kan ses hur många gånger som helst.

klinger

Detta är roligt , kanske inte med dagens mått mätt men när filmen kom var det en enormt rolig och den gick många gånger fram och tillbaka i vhs spelaren .

Noisome

Om man vet ungefär vad storyn går ut på kan man gissa sig till att detta är en rolig film!
"That's not a knife. This is a knife."

fröken Bob

Har känslan från boken, men saknar för mycket.

Mycket bra film som är bra gjord och som bjuder på underhåll, ett fantastiskt äventyr och många skratt

Älskar den här filmen, han som spelar Dundee är bara så bra i sin roll =) Stark 4:a

Crocodile Dundee II (1988)
Crocodile Dundee i L.A. (2001)