Trucks

Trucks Köp filmen på CDON
2,2

Handling: Till den lilla staden Lunar i det beryktade Area 51 kommer turister för att få en glimt av de UFO:n och övernaturliga fenomen som sägs kunna beskådas där. Den här gången önskar de att de aldrig satt sin fot i det hotfulla området.

På en närbelägen bilskrot får plötsligt en av lastbilarna eget liv, kör över föraren och sätter kurs mot Lunar. Snart går flera långtradarchaufförer samma öde till mötes när deras monsterlika fordon tar herraväldet över sig själva. Samtidigt har en kemikalie-explosion slagit ut alla kommunikationsmöjligheter, och stadens sista överlevande är plötsligt helt avskärmade från omvärlden, omringade av förarlösa, mordiska långtradare.

År: 1997

Brenda Bakke
Timothy Busfield
Sharon Bajer
Amy Stewart

Började bra, sedan blev den bara sämre och sämre. Intressant handling, men resultatet blev för simpelt.

Trucks gör mig väldigt konfunderad. Det är ingen komedi, för den är inte rolig. Det är ingen rysare, för den är inte läskig. Det är ingen thriller, för den är inte spännande. Den är inte ens ett drama eftersom den inte är gripande. Så vad är den för sorts film? Den är en hejdlös blandning av genrer och berättarstilar. Den försöker vara rolig, men spårar ur i halvtrista skämt. Bakgrundsstoryn försöker vara gripande men blir bara krystad och ogenomtänkt. Jag har noll empati för karaktärerna och dödsfallen känns helt omotiverade. En scen är faktiskt lite hemsk, men filmen som helhet gör inget intryck på mig. Stephen King är en underbar författare vars böcker i regel inte gör sig lika bra som filmer. Detta är oftast regissörens skuld - se bara hur Paul Michael Glaser förstörde The Running Man (1987). Dock måste jag erkänna att slutet faktiskt gick hem hos mig. Det var grymt, bitterljuvt och helt värdigt en King-novell.
"I don't know anything. I'm just an old hippie."

die_hard

trean räcker bra den

Kicki

jag har nog aldrig skrattat så mycket i en skräck rulle, men kom igen va, en leksaks lastbil som dödar en människa...

lill_saasta

en rolig film om lastbilar som börjar leva..lite löjligt..

Maximum Overdrive (1986)