X-Men: The Last Stand

X-Men: The Last Stand Köp filmen på CDON

Handling: Man har funnit ett botemedel mot mutanter vilket hotar att förändra historien för evigt. För första gången har mutanterna nu ett val: att fortsätta leva med sina mutantkrafter trots att det isolerar dem från omvärlden, eller ge upp sina krafter och bli vanliga människor.

Den omvälvande möjligheten ställer konflikten mellan mutantledarna Charles Xavier, som förespråkar tolerans och samexistens, och Magneto, som tror på principen att bara de starkaste ska överleva, på sin spets och blir utlösningsfaktorn till den slutgiltiga uppgörelsen mutanterna emellan.

Regissör: Brett Ratner
Stan Lee
Daniel Cudmore

Copyright Twentieth Century Fox

be0wulf

X-men 3 är verkligen den bästa av de tre. Wow, jag blev faktiskt positivt överraskad! Mycket livligare, mer lättsamma kommentarer som faktiskt ofta var roliga och allmänt coola. Skådespelarna var mycket mindre stela(Hugh Jackman har väl alltid varit den bäste skådespelaren i X-men; nu kommer andra karaktärer fram lite) och filmen fick också mer humor och mer karisma. man känner verkligen med alla karaktärer i filmen. Och nu får man inte det värdelösa intrycket av att X-mensnubbarna, och kanske ett halvt dussin andra som är med Magneto, är de enda mutanterna som finns. Nej, många mutanter kommer plötsligt fram i vardagslivet på ett sätt som gör denna film mycket mer trovärdig än de andra. Enda minuset i den här är att jag aldrig riktigt har gillat Storm, Tjejen-med-vita-locken-som-jämt-har-något-sorts-problem och Freeze(som btw faktiskt gjorde ett roligt inslag när han slogs mot Inferno och skallade honom), men man kan leva med det.

Denna film är inte min favorit, men ligger rätt högt upp på min lista, överraskande nog.

Den allra mest storslagna filmen om X-Men. Det X-Men - filmerna har gemensamt enligt mig är ett djup som liknande filmer saknar. Det ställs etiska frågor och man tvingas fundera. Detta blir extra tydligt i trean. De olika budskapen blir visserligen lite plottriga, men X-Men: The last stand utgör en utmärkt konkurrent till seriens första film.
"They wish to cure us... and I say we are the cure."

Det här är den tredje filmen om superhjältarna X-Men. I mina ögon bjuds det inte på något nytt jämfört med de tidigare filmerna utan det är precis samma upplägg som vi har sett förut. Snygg action, men å andra sidan väldigt korkat och ologiskt. Den nya och dessutom snyggaste karaktären Angel ges inget utrymme alls och finns endast till för en enda scen i filmen - som dessutom är oerhört klyschig. Det som potentiellt kunde vara djupt och tänkbart i filmen förstörs av det höga tempot och ytligheten. Förutsägbart, men fortfarande klart godkänt ögongodis. Gillar man de första filmerna, så gillar man säkerligen den här.

Ajice

Jag älskar x-men, är ett stort fan men tycker inte filmerna lever upp till mina förväntningar, det finns potential men den kommer aldrig till sin fulla rätt.

Jag blandar ihop de tre första x-men filmerna en del, men jag är ganska säker på att det var den här som kunde ha blivit bäst, men saknar något. Hmm måste se dem igen.

X-men filmerna håller samma nivå. Bra men inte mer än så.

Shcookie

En mycket bra avslutning för X-men serien. Handlingen är bättre än någonsin förut, Skådisarna överträffar sig själva ännu en gång, Specialeffekterna är väldigt bra, manuset välskrivet... Ja, allt är bara så mycket bättre helt enkelt.
Dock har de två första filmerna en mycket speciell plats i mitt filmhjärta, vilket gjorde att det var svårt att bestämma sig vilken av de jag gillade bäst.
Men ja, den här är helt klart bäst av de tre, kom jag fram till.

Synd vad som hände med min kära Mystique bara, fastän jag förstår hur det behövdes för handlingen. Aja, hon fick ju ändå rätt häftiga scener i den här filmen, fastän de var få.

Om du gillade de första två filmerna, kommer du nog gilla den här lika mycket, om inte ännu mer.
Se den, se den!

Teddybjorn_kille

Ganska cool film om goda monster som kämpar med orätvisan

Spike

Alladeles för rörig.

Helt okej föratt vara en trea i en serie

Biopremiär: 2006-05-24

X-Men (2000)
X-Men 2 (2003)
X-Men: Days of Future Past (2014)
X-Men: Apocalypse (2016)
Logan (2017)
New Mutants,The (2018)
X-Men: Dark Phoenix (2018)