X-Men

X-Men Köp filmen på CDON

Handling: X-men är ett gäng mutanter som har fötts med speciella egenskaper - några kan förflytta föremål med bara tanken, andra kan döda med en blick. Deras uppgift är att skydda en värld som både fruktar och hatar dem, men de motarbetas av Magneto. Magneto och de mutanter han samlat kring sig har målet att utplåna mänskligheten..

År: 2000
Regissör: Bryan Singer
Originaltitel: X-Men
Alternativ titel:X-Men 1,5 (Förlängd version )
Hugh Jackman
Shawn Roberts
Stan Lee

Copyright 20th Century Fox

Ajice

Jag älskar x-men, är ett stort fan men tycker inte filmerna lever upp till mina förväntningar, det finns potential men den kommer aldrig till sin fulla rätt.

Nikita

Jag tycker nog att den här filmen är så välgjord, att den är värd 4.

Det här är den bästa av de tre filmerna, jag gillar filmen eftersom jag gillar "superhjältar" men mer än en trea blir det inte.

Bra film med mycket action utan att det blir överdrivet.

Shcookie

En mycket stark filmatisering av den kära serietidningen. Alla karaktärer får sig bra skådisar, enligt mig är Rebecca Romijn som Mystique klart bäst. Handlingen är något tunn, men alldeles okej. Specialeffekterna är väl även de tunna, eftersom de ju inte hade väldigt bra Specialeffekter då.
Allt i allt älskar jag den här filmen mycket, och jag kan se den om och om igen. Se den du med... om du inte redan sett den!

starchild

Jag tycker att filmen rentav var magisk. Inom ramen av min något fria tolkning av filmens budskap med rasism och så tycker jag att regissören Bryan Singer lyckades få fram de olika karaktärerna med allas respektive superkrafter och bakgrund. Jag tänker då bland annat på Hugh Jackman som Wolverine.

Sid

Bra film! Den får en stark trea.

X-Men 2 (2003)
X-Men: The Last Stand (2006)
X-Men: Days of Future Past (2014)
X-Men: Apocalypse (2016)
Logan (2017)
X-Men: Dark Phoenix (2018)
New Mutants,The (2018)