Hostel

Hostel Köp filmen på CDON
2,4

Handling: "Hostel" handlar om de tre ungdomarna Paxton, Josh och Oli som tillsammans tågluffar runt i världen i sitt sökande efter tjejer. De börjar sin resa i Amsterdam där de både träffar vackra flickor och röker cannabis, de träffar också en ny vän med liknande intressen vid namn Alex. Han ger dem ett råd om att åka till Bratislava där alla tjejer är mycket lössläppta eftersom det är brist på män i de mest krigsdrabbade områdena. De ger sig genast av i förväntan att de kommer få en trevlig upplevelse, istället kommer de få uppleva sin värsta mardröm...

Regissör: Eli Roth
Originaltitel: Hostel
Jay Hernandez
Derek Richardson
Rick Hoffman
Jan Vlasák

Mackie

Jag är av den uppfattningen att filmer med massor av blod och avhuggna kroppsdelar och tveksamt moraliskt försvarbara scener inte är bra skräck. Den här filmen börjar bra, även om det är lite väl mycket lättklätt för vad som är brukligt. Stämningen är suggestiv och obehaglig. Men det psykologiska djupet förloras någonstans mellan allt blodsplatter. Mot slutet tycker jag filmen har passerat gränsen, det är bara kontroversiellt. Filmen som helhet känns också bara som något man ville göra för att vara kontroversiell, mjukporriga scener ibörjan och extrema och detaljerade tortyrscener i slutet. Filmen har riktigt otrevliga miljöer i slutet, men allt eftersom man börjar komma in på de scenerna förstår man att det inte finns någon djupare baktanke, det är våldet i fokus. Tycker man om blod och sånt älskar man säkert Hostel. Men tycker man om psykologisk skräck och suggestiva stämningar framfört av skådespelarna och inte av motorsågar och skalpeller, då ska man undvika den här filmen. Min uppfattning är att den här filmen är ytlig, kontroversiell, och överdrivet blodig men inte läskig. Äcklig är inte alls det samma som läskig för min del. Att göra en film äcklig är oerhört lätt, det krävs bara specialeffekter. Men att göra en film läskig och framkalla spänning och rädsla, det är bland det svåraste man kan ge sig på när man skapar film. Jag tycker också synd om landet och deras invånare som porträtteras på ett avskyvärt sätt i filmen. Katastrof! Det borde inte vara tillåtet i USA att göra såhär, eller någonstans över huvudtaget. De som gjort filmen borde skämmas för vad de gör mot Slovakien, många som sett den här filmen har nog en negativ uppfattning av Slovakien och dess invånare någonstans djupt i deras undermedvetna. En skapad fördom, en attityd. Den kan man tacka den här filmen för. Tvåan är tveksam. Förmodligen ändrar jag den till en etta om jag ser den igen...

Efter att ha sett Eli Roths dåliga men välgjorda debut Cabin Fever hade jag inte allt för höga förväntningar på den här omtalade filmen. Den visade sig dock vara riktigt spännande och inte alls så förutsägbar. Mycket grym. En stark trea!

kaj08

Det börjar ganska hyfsat och så länge det är lite kusligt fungerar konceptet. Fast tyvärr är inte handlingen speciellt djup och allt längre in i filmen blir det inte ens spännande. Tyvärr har de satsat på lättklädda damer och massvis med blod i tortyrscenerna framför en vettig handling. En del tortyrscener är äckliga, men filmen känns inte speciellt skrämmande eller ryslig eftersom det inte finns någon handling i det hela. Svag 2-a.

stilis

Tre ungdomar tågluffar runt i världen för att ragga upp brudar. De hamnar i Slovakien där dem ser fram emot att dejta tjejer på ett vandrarhem. Vad dem inte vet, är att vandrarhemmet blir inte som dem hade tänkt sig.

Jag gillar skräckfilm, men inte skräckfilmer som Hostel som innehåller utstuderade tortyrscener och motorsågsstympningar.

Det är under all kritik att visa denna typen av skräckfilmer!

Regissören Eli Roth och producenten Quentin Tarantino borde sitta i skampålen!

Hostel är en deprimerande (ångestframkallande) skräckfilm!

En riktig C-skräckis!

Ajice

Såg denna för ett bra tag sedan och såhär i efterhand tyckte jag inte att den gav mig något alls. Den funkar men det är allt, annars för äcklig och snuskig.

Inte särskilt sevärd, men vill du se en av de lite lite bättre dum-skräckkisarna så är detta ett okej val.

Usch, jag hatar det här. Såg inte ens färdigt den för den är så otroligt obehaglig. Inget för de som inte klarar av att se sjuka saker.

tonybaloba

Början på filmen är riktigt vass, och även handlingen genomgående känns ny och rätt spännande. Visst blir det lite mycket av "det goda" när man frossar som värst i blod, men måste erkänna att jag tycker att det på det hela taget är en rätt spännande rysare.

madeleine_g

Oj Oj Oj va onödig film. Bara splatter och blod men absolut ingen som helst handling. Nej tack! Trodde den skulle vara läskigare än vad den var men den var bara skrattretande dålig och äcklig.

Christiian2

Ganska så bra och otäck men detta är helt klart inget jag ser om. men den är ju iallafall bättre än uppföljaren som är helt urusel. får bli en 3a från mig!

fan det äkligaste ja har sett på läääänge..och ja har inte sett tvåan som sägs ska vara mycket råare..mina nerver efter den här filmen e som dem dansar stepdans..
en väldigt stark fyra får de men ingen femma pga slutet

Hostel 2 (2007)
Hostel: Part 3 (2011)