Dungeons & Dragons - Wrath of the Dragon God

Dungeons & Dragons - Wrath of the Dragon God Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Den onde Damodar överlevde. I över 100 år söker han och till slut finner han drakgudens magiska orb som ger en obeskrivlig makt. Damodar vill förgöra ättlingarna till dom som ville förgöra honom.

Den närmaste stadens invånare är i fara och bland dom finns Berek, en adelsman och f d kunglig kapten. Han anordnar ett sällskap; en munk, en alv, en rouge och en krigare. Tillsammans skall de stoppa den onde från att frigöra drakguden.

Baserad på bestseller-rollspelet Dungeons & Dragons.

Regissör: Gerry Lively

Roy Marsden
Steven Elder
Tim Stern

Zirgo

Jag har inte suttit uppe halva nätter och prövat på att spela D&D rollspelet men jag kan lätt tänka mig att det är tusen gånger mer underhållande än vad denna filmen lämnade för intryck på mig. Jag kan inte ens ta tag i något som skulle ge mig en anledning att rekommendera den för andra. Kanske till 3D-grafikerna som exempel på vad man ska kunna göra och definitivt undvika att göra. Det finns så mycket som denna filmen saknar,, men miljöerna kan man ändå ge ett litet plus till. Man märker att scensättarna haft en ide om olika scenarier som en grupp av individer kan komma att råka ut för. Den enda av skådespelarna som jag la märke till under filmen var Roguen, som fällde två repliker som fick mig att småskratta lite i alla fall.

Hook

En efterapning, något bättre visuellt och skådespeleriet kan diskuteras, men det känn som om man har spelat en omgång D&D sedan gjort manus på det.

Jag gillar det, det är betydligt bättre än Uwe Bull's House of the dead och något-bättre Alone in the dark.

D&D2:Wrath of the Dragon God, är en film som kan ses utan att man mår illa och man känner sig bekväm. filmen är bra både i storyn och sammanhanget.

Visst det är inte någon vidare hollywood-poduction, men hej, det är en film som skall passa all, liksom rollspelet, det har dom lycas behålla, det gillar jag och ger filmen en staddig tvåa.

Dungeons & Dragons (2000)
Dungeons & Dragons - The Book of Vile Darkness (2012)