Bringing Out the Dead

Bringing Out the Dead Köp filmen på CDON

Handling: Den utbrände ambulanssjukvårdaren Frank Pierce genomlider tre hetsiga skift i New Yorks "Hell's kitchen" - en kuslig stadsdel där skrikande sirener och blinkande blåljus är vardag.

År: 1999
Nestor Serrano
Aida Turturro
Sonja Sohn
Cynthia Roman

Scorseses "Bringing Out the Dead" påminner om hans tidigare mästerverk "Taxi Driver". Dock är den här i en annan slags nivå och tragiken och sorgen väger nästan tyngre den här gången. Cage är fenomenal och Scorsese visar verkligen varför han om någon är värd en Hedersoscar vilket år som helst framöver.

Det här är en annorlunda Scorsese-film som är väldigt mörk och suggestiv. Har en lovande inledning, men det hela ebbar ut i tragisk lunk utan någon drivande historia över huvud taget. Den svarta humorn livar stundtals upp filmen, men överlag är det här så depressivt att det nästan smittar av sig. Givetvis välgjort med en del riktigt snygga scener, men som helhet är det inget som tilltalar mig.

Ett tag sedan jag såg den. Den var ganska intressant och mycket välspelad, men den var även för lång och ibland något händelselös och trög.

die_hard

Riktigt sköna scener..lik fight club

Rune

En ganska deprimerande film med snyggt skådespel och ganska komstig handling.

Bilbo_one

Lite lång villket sänker betyget.Men på hela taget så var den gättebra med många roliga repliker. (Mr.Oh fan)

JTZ

Väldigt annorlunda film med Cage i sitt esse som nerdekad människa utan livslust, som vanligt alltså... :) Väldigt tragisk skildring av en bunt utsatta människor! Scorsese är en mästare på att berätta historier och gör ingen besviken med den här filmen heller.