Summer of Sam

Handling: Invånarna i Bronx väntar på att seriemördaren Son of Sam ska slå till igen. I skuggan av skräcken försöker den egotrippade frisören Vinny leva upp till sin roll som god äkta make till Dionna och gigolo till sina kvinnliga kunder. Hans vänner blir allt mer övertygade om att Vinnys kompis Ritchie är The Son of Sam...

År: 1999
Joe Lisi
Spike Lee
Darielle Gilad

manne747

jennifer esposito, kanske mest känd som stacy i spin city e grymt snygg i filmen

Sayaka

Ja vad ska man säga ? Om inte Adrien Brody varit med vet jag inte om jag ens skulle sett klart filmen. Den kändes lite osammanhängande ibland och med en del oklara scener. Men nu när jag sett den flera gånger förstår jag allt. Även om vissa saker verkligen känns smått onödiga. Men med Adrien Brody som både strippa, porrstjärna och punkrockare är den helt klart värd att se! :D *snyyyygg*

Bilbo_one

En ganska ok thriller. En ganska bra genomtänkt mördare också som bara håller sig till en grupp, blonda. Jag gillade den här filmen. Stark 3:a

Filmen har en väldigt bra skildring med ett lite oväntat slut. Skådisarna lever upp till ens förväntningar och det är inget som är direkt dåligt.

Angelus

en mycket bra film av Spike Lee, Adrien Brody och Jennifer esposito gör ett mycket bra jobb, bra manus, grymt musik, snyggt foto, bra skådisar

die_hard

bra och rolig som bara den

kalles

En av Spike Lee's bättre filmer, om jag räknar bort hans tre joints, som är alldeles underbara.. Realistisk och rätt kuslig, men inte ett dugg spännande eftersom att man får veta ungefär vad som pågår i jakten på mördaren..
Adrien Brody är rätt bra som italiensk/amerikansk punkrebell, och John Leguizamo är till att börja med rätt svår att förstå sig på, men det ger sig till slut..

Stark 3:a, men det hade säkert blivit en 4:a om det inte hade varit så att jag vet att Spike Lee är så pass duktig att han skulle ha kunnat gjort filmen hästlängder bättre om han varit på humör..

manne747

Sayaka