München

München Köp filmen på CDON

Handling: Filmen handlar om jakten på terroristerna som var ansvariga till massakern på de elva israeliska idrottarna under olympiaden i München 1972.

Regissör: Steven Spielberg

Moshe Ivgy
Alon Abutbul
Makram Khoury
Lisa Werlinder

Intressant ämne och skickligt gjord av nu tidens mästare Spielberg. Bra skådespeleri med, rakt igenom. Men tyvärr är det inte så mycket mer än så. Allt för långtråkig och utan den behövande vändpunkten. Lite av en besvikelse då mina förhoppningar var relativt höga. Somliga scener är ren njutning och höjer betyget upp till en trea..

Zirgo

En film som speglar händelserna efter München 1972. Man blir direkt berörd av att man får komma nära och lära känna en hel del karaktärer, samtidigt som andra hålls i total okändhet. Ifrågasättelse om det man gör är det rätta och konsekvenserna av ens val. En stark Steven Spielberg film som får en stark 2:a av mig.

kaj08

En film med stora ambitioner. Tyvärr lyckas de inte få ihop det hela till en helgjuten historia. Det blir för mycket action och för lite djup i historien. Bäst är det när israelerna själva börjar ifrågasätta vad det här "öga för öga"-metoderna leder till. Något som känns väldigt aktuellt, inte minst nu med tanke på vad som händer i Libanon. Sedan gillade jag inte den gudfaderliknande "papa" i filmen, vad hade han för funktion i filmen egentligen?

lindajjj

Det är välgjort, men lite för långt och tappar på slutet.

Skönt att man inte försökt skapa 70-talstämning på alla vis i filmen, som i tex fotot. Kan vara lättare att koppla filmens händelseförlopp med våran samtid på så vis.
Tycker det passade väl med in/utzoomningar för denna typ av historia, säger kanske att vi då och då bara är tillåtna att bevittna från ett avstånd, i hemlighet.

movie-king

bra men trög ibland.

tror detta e det sämsta spielberg har gjort igenom tiderna..bra tema dock men vart för tråkigt

En bra film, spännande hela tiden även om den emellanåt kändes lite små seg. Får en 3:a

Jobbig och seg film som var alldeles för lång. Blev besviken. Tyvärr blir det en etta.

Dan banan

Laddat och spännande av Spielberg.
Eric Bana med flera gör en riktigt hyffsad prestaion och jag gillar att Geoffrey Rush tittar in. Trotts att vi inte kan se den här filmen som en chans för honom att visa sin proffesionella sida.

Många turer genom spänning passerar och man får allt klammra sig fast vid fotöljens kanter om man inte vill offra naglarna. Angående speltiden på filmen så är jag inte så elak den här gången.
Utan tvkena något att se om man är den skeptiske mot orealistiskt.