Bleeder

Bleeder Köp filmen på CDON

Handling: Leo (Kim Bodnia) lever ett liv som sakta börjar falla ihop runt honom. Hans två filmtokiga kompisar Lenny (Mads Mikkelsen) och Kitjo (Zlatko Buric) jobbar i en videobutik och på kvällarna brukar de tre träffas och se på någon gammal rulle. När Leo en dag kommer hem berättar hans flickvän Louise (Rikke Louise Andersson) att hon är gravid och tänker behålla barnet. Leo blir ställd mot väggen av beskedet, men Louise får stöd av sin bror Louis (Levino Jensen). En dag spricker Leos förnuft och han slår ner Louise. En konflikt mellan Leo och Louis är oundviklig.

År: 1999
John Barimani
Ramadan Huseini
Karsten Schroder

arjahelena

Denna film skulle kunna vara finsk. Nordiska ytterligheter liknar varandra. Åter ser man blicken med alla världens sorger på sina axlar. Och den säger mer än alla ord som uttalas. Våldet och grymheterna ger ett autentiskt intryck. Jag blev mycket tagen av denna film. Kommer att se den fler gånger.

die_hard

kim bodina är riktigt bra

Xenomorph

Pusher är mycket bättre, men den här duger om man inte har något bättre för sig. Bra skådespelare. Plus för att filmerna aldrig anklagas för att vara skulden till våldet.

Filmen är både i färg och svartvit