Oss torpeder emellan

Oss torpeder emellan Köp filmen på CDON

Handling: När tandläkaren Nicholas "Oz" Oseransky får en ny granne, gör han som alla goda grannar och går för att välkommna honom. Men Oz nya granne är knappast någon vanlig Svensson. Han är Jimmy "The Tulip" Tudeski, en beryktad yrkesmördare från Chicago, som efter att ha tjallat på sin gamla kollega fått en ny identitet och förflyttats till Oz idylliska lilla villasamhälle i Toronto. Och han räknar med lojala grannar. Till sin förvåning märker Oz att han faktiskt gillar sin nye granne. Kanske inte så konstigt med tanke på att Oz är gift med Sophie, en outhärdlig bitch som bara är intresserad av hans pengar. Men hon ger Oz ett ultimatum: Om Oz åker till Chicago och berättar för maffiabossen Yanni att han vet var Jimmy håller hus, så lovar hon att han ska få skilja sig från henne - och dessutom kan han säkert räkna med en viss hittelön för den värdefulla informationen. Och vad gör man inte för att bli av med en sån fru

År: 2000
Jean-Guy Bouchard
Howard Bilerman
Johnny Goar

Life_is_so_blue

En av Bruce Willis bästa filmer enligt mig..
Som spelande torped, en mycket underhållande och bra film!
En stark 4:a

Klockren humor rakt igenom

Dålig... komedi(?). Finns inget att hämta och man tröttnar efter en kvart.

Smått rolig rulle med övertygande spel och storyn sitter klockrent, klar trea.

en riktigt kul maffia parodi med bruce willis och matthew perry i spetsen..som sagt dem gör mycket parodi på olika filmer som basic instict..dock e tvåan världelös men det e en annan femma

slizy

Matthew Perry och Bruce Willis är riktigt bra, speciellt Perry som är exemplarisk i dessa roller som nervös och klantig.

En smårolig film som är värd en trea, nästan en fyra.

kaj08

En smårolig film om en uppgörelse mellan några torpeder. Många kända skådespelare, men det är lite överdrivet fjantigt emellanåt. Lättsamt och småunderhållande.

häftig och rolig film :)

Oss torpeder emellan 2 (2004)