Oss torpeder emellan 2

Handling: Yrkesmördaren Jimmy "The Tulip" Tudesky har pensionerat sig. Med hjälp av sin före detta granne tandläkaren Nicholas "Oz" Oseransky har han fejkat sin egen död, förfalskat sin tandjournal. Han lever nu ett lugnt stilla liv tillsammans med sin fru Jill i en bungalow vid en strand i Mexico. Men så en dag dyker "Oz" upp på Jimmys tröskel och ber honom om hjälp att rädda sin fru från den ungerska maffian. Jimmy kunde inte vara mer ointresserad men just som han ska till att slänga ut "Oz" med huvudet före så dyker ännu en figur ur Jimmys förflutna upp. Det är maffialedaren Lazlo Gogozak nyss utkommen ur fängelset där han ägnat all sin tid åt att planera sin hämnd på Jimmy för att ha dödat hans son och "Oz" för att ha hjälpt Jimmy komma undan.

Regissör: Howard Deutch
Originaltitel: The Whole Ten Yards
Bruce Willis
Matthew Perry
Natasha Henstridge
Amanda Peet
Kevin Pollak
Johnny Messner

Fånig och onödig uppföljare hade passat bättre som barnprogram på TV

IWantItThatWay

Inte lika bra som första filmen, men bra ändå och väldigt rolig. Bruce Willis och Matthew Perry är riktigt bra skådespelare som gör ett gott sammarbete!

besviken vart man när man såg den här när den kom på dvd och jag såg den igen och vart besviken igen..onödig uppföljare..ettan e tusen gånger bättre

slizy

Riktigt usel uppföljare.

kaj08

En tam uppföljer till den första filmen som ändå var rätt så underhållande. Den stora frågan är väl ändå hur det kunde bli en uppföljare alls. Den första filmen var inget utöver det vanliga.

De har dock fått med alla skådespelare från den första filmen, men det kanske mest tyder på att de hade ont om andra roller att få så de fick göra den här "nödfilmen". Det känns även som att Bruce Willis går på tomgång i den här filmen. Sammanfattningsvis en småtrist actionkomedi där man lyckas dra på smilbanden endast ett fåtal gånger.

Tycker den här filmen va rätt bra den men, men ej lika bra som 1:an...så den får en stark 3:a

Ungefär som ettan, men rolig.

Oss torpeder emellan (2000)