Tristan & Isolde

Tristan & Isolde Köp filmen på CDON

Handling: En engelsk ädel riddare inleder en skandalös och hemlig kärleksaffär med dottern till den irländske konungen, vilket slutligen hotar krigsstilleståndet mellan de två länderna.

Regissör: Kevin Reynolds
Henry Cavill
JB Blanc
Jamie King

Copyright Scanbox

"En väldigt vacker och imponerande film, dock kopierad"
Ja, jag kände igen flera filmer i Tristan och Isolde, det är en vacker kärlekshistoria, och sådana finns det gott om. Den påminde en hel del om Romeo och Julia, inget fel med det i och för sig, det är ju en ganska vanlig berättelse, det är oundvikligt för en film som denna att inte likna andra filmer. Annars var det inte mycket speciellt med filmen. Storyn var intressant, och den höll en vid liv, skådespelarna var mer än bra och fighterna var riktigt snygga. Men filmen var förutsägbar och därför kändes den bara längre. Men den var helt klart godkänd, en riktigt bra film. En stark trea blir det.

noraborres

Den betoning kärlek får i innehållet ger filmen en smakfullhet av äkta romantik.
Måste ses av alla som uppskattar riktig och helhjärtad kärlek.

OBS, viktigt!! Gör för all del inte samma misstag som jag och tro att detta är historien från den berömda klassiska boken med samma namn!!

Då blir du gruvligt besviken. Ta detta som en vanlig äventyrsfilm, ty denna har inte många gemensamma nämnare med den underbara, helt fantastiska boken.

en ganska simpel kärlekshistoria men självklart var den bra :) stark 3a

Isabellet

Så otroligt underbar film! jag önskar att jag kunde få den o sedd, för att se den igen!

Saren

Stark 3a. Bra film med fina miljöer. Sevärd!

Nefern

Föregående skrivare har redan nämnt mina åsikter; typisk Hollywoodsk kärleksfilm som går in genom ena ögat och ut genom andra. Originalskriften verkar helt flippad dock, de kunde ha använt sig av lite fler häxor och drakar från den.

Jätte bra och fin film handlingen var jätte vacker ! Skådespelarna var fatastiska!

Biopremiär: 2006-06-02