Nefern:s sida

Skicka ett privat meddelande (PM)
Min bevakningslista
Presentation:

Filmer (liksom musik, konst, karlar och litteratur) kan uppfattas så olika, beroende på vilket humör man är på. Tycket ändras ju periodvis/tidvis/åldersvis också. Generellt brukar jag uppskatta originella, intelligenta, färgglada och vackra sådana. Kanske skulle man vara mer konsekvent om man helt enkelt haft ett betygsystem med regler på vad en låt/tavla/man/bok ska innehålla... Men det skulle bli fruktansvärt förutsägbart och man skulle gå miste om en hel del.

Ibland upplever man en sockersöt förälskelse; man blir alldeles betuttad och vill bara avnjuta sitt fynd i all evighet, för att sen, när dimman lagt sig, inse att det inte var mycket mer än ett luftslott. Ibland hittar man något som passar en just för stunden, även om man vet att det inte kommer att vara för evigt.

Andra gånger har man turen att känna kärlek; allting fungerar fantastiskt och den perfekta skapelse man upptäckt känns som en skänk från ovan. Ibland håller kärleken en lång tid framöver. Jag har hittat favoriter inom alla ovanstående kategorier. Men mycket återstår att finna när det kommer till filmkategorin. Där kommer filmpunkten in i bilden!
___________________________________________________________

Jag har ingen ambition att försöka vara objektiv när det kommer till mina filmrecensioner, utan baserar mina betyg på hur mycket jag fick ut av filmen i form av tex humor, insikter, dialog, originalitet, handling och filmisk skönhet. Fullkomligt subjektivt, med andra ord!
Presentation:

___________________________________________________________

Namn:
Ålder: 37
Ort: Malmö
Hemsida: http://
Min biodagbok
Statistik:
Antal aktiva dagar: 247 ( i år)
Antal betygsatta filmer: 274
Medlem sedan: 2004-02-29 15:16:04