Flood

Handling: När en översvämning närmar sig England står regeringen lamslagen över dess styrka. Englands hopp står till Leonard och sonen för att rädda landet från en extrem katastrof.

Regissör: Tony Mitchell

Nigel Planer
Ralph Brown
Tom Hardy

Nefern

En rätt underhållande och någorlunda välskriven katastroffilm, inget storslaget men heller inget undermåligt. Lite kärlek och drama, lite action och lite spänningsmoment. Jag kommer inte att minnas denna om ett år, men för kvällen funkade den utmärkt som underhållning.

slizy

Flood är helt acceptabel. När det gäller de visuella effekterna lyser det ibland igenom att det inte är så bra gjort men oftast ser det riktigt snyggt ut när stan står i vatten.

Annars är handlingen som sig brukar i katastrof-filmer, förutsägbar.

Skådespelet går inte att klaga på.

En stark trea.

Yasmin

Gillade den här filmen! Bra skådespelarinsatser.

TheHobbit

ganska tråkig faktiskt. jo på vissa ställen var det skitspännande, men det räckte nog inte till. och alldeles för många av skådespelarna var dåliga. det får bli en tvåa.

En riktigt bra film där man känner smaken av nyskapande.
Skickligt skapad med duktiga skådespelare.
Bra foto samt effekter och givetvis en genial och även gripande handling.
En film med spänning och kärlek.

Klar fyra!

Evenstar_92

Jag vet att en hel hög med människor kommer dissa den här filmen, och det tar jag, okej?
Men jag vill inte höra något "Den här kan inte ens mäta sig med The Day after tomorrow".
För det är skilda filmer, den ena handlar om en ISTID, och den andra om en flodvåg som tar över London.
Den här har bra skådespelare, trovärdiga scener, allt är bra uppbyggt.
Man kan ibalnd känna paniken växa i en själv, att bli levande kvävd liksom.
En ruskigt otäck film, det som inte ger den en 5:a är att den inte kan fylla ut sin tid.
Filmen är för lång, och man sätter in tråkiga och sega scener, vilket helt klart drar ner betyget.

lindajjj

En mycket svag tvåa, det är snudd på kalkon. Man vill ju se VÅGOR och otäcka vattenmassor! Man vill se vanliga människor och hundar som kämpar! Man vill inte se stelbenta polismästare som dividerar om dammluckor! Lågbudget?

Filmpunkten-id: 19595