Love Story

Handling: Ett ungt lyckligt par överskrider sociala hinder, gifter sig och ställs slutligen inför den största krisen av alla.

År: 1970
Charlotte Ford
Sudie Bond
Julie Garfield

pa28

Otroligt vacker film, och en påminnelse om att ta till vara sin egen tid på jorden på bästa sätt!

Berättartempot är behagligt långsamt, utan att någon gång bli långrandig.

Konversationen paret emellan är helt undebar. Kärleksfull, men också lite hård och retsam. Kärlek börjar alltid med bråk som bekant.

Mycket stark 4

malinedwardsson

Vacker film med många bra och dåliga citat. :)

Cammie

Själva skalet är fint och fotot är strålande, men man kommer som tittare aldrig in på djupet. Allt går helt enkelt för fort; regissören vill få med så mycket som möjligt och det slutar med att temat spelas, sluttexterna rullar och lämnar en känsla av "jaha".

Nefern

Rapp och fruktansvärt romantisk film med uen grym, rolig dialog och trovärdiga karaktärer. Äntligen en film som levererar romantik utan att tvinga på könsroller och otroliga mirakel för att kärleken fixar allt osv. Jag hade velat ha en timme till!

pa28

Berättartempot är behagligt långsamt, utan att någon gång bli långrandig.

Mycket stark 4

Jag förstår att denna film fått så mycket uppmärksamhet. Den är vacker, tänkvärd och man får verkligen se prov på vad riktig kärlek är. Att den är gjord 1970 känns helt otroligt- den känns inte så gammal som den är. Filmen är tragisk, men är det på ett vackert sätt, den försöker inte "pressa på" de sorgliga känslorna man har. Underbar stämningsfylld musik. Svag fyra.

Hatar alltså denna film!! blä den är inte sorlig!!

Inte så romantiskt storslagen som jag hade föreställt mig. det är dålig dialog, och för hård dialog. De är ett sött par men känslan faller bort och jag blir inte så berörd som jag hade velat.

Oliver's Story (1978)