Brokedown Palace

Brokedown Palace Köp filmen på CDON
3,6

Handling: De båda väninnorna Alice och Darlene åker på sitt livs drömsemester till Bangkok. Allt går bra, tills de möter den snygge och charmerande Nick Parks. Nick föreslår att de ska åka på en liten utflykt till Hong Kong tillsammans, alla tre. Men på flygplatsen stoppas de två tjejerna, och polisen hittar heroin i deras bagage...

År: 1999

Henry O
Bahni Turpin
Amanda De Cadenet

Wookad

En mycket stark fyra. Gripande film om riktig vänskap. Hemskt att en sån handling kan ge så stränga straff.

så hemsk och förfärlig, den är jobbig att se. men du måste se den ändå!

Sandraa

Riktigt gripande film, gråter varända gång jag ser den.

Brokedown Palace är en välspelad, gripande och otroligt stark upplevelse. Claire Danes, Kate Beckinsale och Bill Pullman är helt lysande i huvudrollerna och även Jaqcueline Kim gör bra ifrån sig. Historien i sig har berättats många gånger förr, men är ett vinnande koncept. Jag ser ingen anledning att beröva filmen en femma för att till exempel Bangkok Hilton (1989) hann före. Filmer om drogsmuggling har gjorts förr och kommer att göras igen, men det är ett intressant ämne och tål upprepad granskning. Just denna är kanske den bästa film i den här gruppen som jag har sett.

Brokedown Palace berör på flera plan, men framför allt handlar filmen om en vänskap så stark att den överbryggar alla hinder och imponerar mer än något jag har sett på film. Många filmer skildrar vänskap, men jag har aldrig sett en vackrare skildring än i just denna, Will Hunting (1997) och Nyckeln till frihet (1994). Danes och Beckinsale passar utmärkt som motspelare och är de perfekta valen till sina roller. Banbrytande vacker och provocerande film som utan tvekan förtjänar en femma. Slutscenen är något av det starkaste jag sett.
"That's all freedom is... an illusion."

Gillar fängelsefilmer skarpt, och denna är inget undantag. Den är mycket intressant och gripande. Lite lik "Midnight express".

Robert_Eriksson

En intressant, hemsk och ganska gripande film. Påminner en del om "Midnight Express". En svag fyra.

Frickis

En film som verkligen fick man att tänka att man inte kan lite på nån!