Mask, The

Mask, The Köp filmen på CDON

Handling: Stanely Ipkiss lever ett synnerligen tråkigt och trist liv. Hans chef på banken gapar och skriker åt honom, och hans enda vän är en liten jycke. Men allt detta förändras när han hittar den magiska Masken. Den ger honom superegenskaper som Stålmannen skulle bli kryptonitgrön av avundsjuka över. Likt en tornado gör han rent hus bland översittare, chefer och livsfarliga skurkar. Och så vinner han naturligtvis drömtjejens hjärta på köpet

År: 1994
Jim Doughan
Denis Forest
Joseph Alfieri

gladatony

Kul filmidé, där Jim Carreys överdrivna stil för en gångs skull fungerar utmärkt! Fantasifulla och roliga filmeffekter sätter krydda på historien. I den här filmen gör Cameron Diaz sin debut som skådespelerska. Hennes entré i filmen - och i filmvärlden – är oförglömlig!

Den här rollen gör Jim Carrey helt klockrent. Han är verkligen gjord för detta. Tyvärr är det alltför lång tid mellan tillfällena han har masken på sig, vilket gör att filmen blir en aning seg på sina håll.
Men en 3:a är den absolut värd.

Nikita

Jag såg denna tillsammans med två klasskamrater, när den hade biopremiär; då var jag 11. Jag tyckte den var mycket häftig då. Det är ett tag sedan jag såg den sist, men jag tycker nog fortfarande att den är rätt rafflande, och kul. Och osmaklig är den nog aldrig (i mitt tycke). Jag har nog nästan inget ont att skriva om denna film; möjligtvis att den är lite fjantig. En 4:a är den alla gånger värd!

Rolig och underhållande. Jim Carrey passar ju perfekt i såna här roller.

rednaxela

Som vanligt visar jim carrey att han är en otroligt duktig skådespelare med en förvirrad personlighet.Jag kan inte göra annat än att säga att filmen hade två sidor den roliga och den underhållande se den du kommer inte att bli besviken.

Carrey i en av sina första storroller. Diaz är dessutom hur fin som helst. Ingen favoritgenre men det är omöjligt att inte älska Carrey. Hunden är suverän. Stark trea!

Christiian2

Världens bästa skräckfilm och denna kan jag tänka mig att se igen!

Rolig ibland och lite underhållande då och då.