Blodiga hjärtans dag

Blodiga hjärtans dag Köp filmen på CDON

Handling: Det är Alla hjärtans dag och en stor fest arrangeras i staden Valentines Bluff. Männen ansvariga för säkerheten i en gruva i närheten smyggästar festen och en olycka sker som dödar flera gruvarbetare i gruvan. En överlevande gruvarbetare dödar säkerhetsvakterna och varnar stadens invånare: arrangera aldrig mer någon Alla hjärtans dag-fest igen för då dör fler!

20 år senare har man skakat av sig händelsen och det är dags för fest igen. Och när festen sätter igång - är deltagarnas timmar räknade…

År: 1981

Neil Affleck
Cynthia Dale
Helene Udy
Don Francks

den var oki. Som alla andra liknande filmer lite jobbig..

en helt vanlig medioker 80tals skräck me dåliga skådisar och förutsebart slut.kanske funka på 80talet men det funkar inte idag tyvärr och som widpalm säger så e detta nästan en fredag den 13:e kopia

Små bra rysare i "Fredagen den 13:e" anda.

mattbear

Så himla bra! Finns ju nu äntligen oklippt på dvd. Köp!

Sallee

Kanske inte bland de bästa skräck filmerna jag sett.
Men självklart är skräckfilmerna något att titta på från 80 talet, jämfört med dagens. Men jag tyckte om den här filmen. Lite skrämmande kunde den vara då & då. Slutscenerna i gruvan var faktiskt ganska bra. Skådespelarna är godkända, dock inga välkända ansikten. Även handlingen funkade för min del. Mitt plus ger jag till låten i slutet av filmen. Paul Zaza - Ballad of Harry Warden..

Väntar nu på en ny remake av My Bloody Valentine som kommer i början av 2009, med bland annat Jensen Ackles & Jaime King. Kan vara något att se.

"Sarah, be My Bloody Valentine"
Betyget hamnar på en 3:a

En "Fredagen den 13:e"-kopia där i stort sett endast miljön är utbytt. Man får komma ihåg att den här var tidig (1981) så klyschorna var ju också tidiga, men i dagsläget känns det ju så klart som om man har sett precis allt förut. Lite spännande, mysryslig 80-talsklassiker som bör finnas i varje skräcksamlares samling. Har läst att en remake är på G. Stark tvåa!

anddav507

Lite småläskig sådär.

My Bloody Valentine 3-D (2009)