My Bloody Valentine 3-D

2,3

Handling: Tom återvänder till sin hemstad tio år efter den stora massakern som kostade 22 människor livet. Men istället för ett varmt välkomnande blir Tom misstänkt för att vara mördaren och den enda som står på hans sida är hans gamla flickvän.

År: 2009
Kevin Tighe
Marc Macaulay
Jeff Hochendoner
Bingo O'Malley

Snark, rent utav uselt spel, effekter samt foto.

Sallee

Originalet från 1981 är betydligt bättre.
Jag förväntade mig faktiskt att denna rullen skulle vara bättre än originalet. Skådespelarna är klart godkända men inget mer. Handlingen är mer än godkänd och jag önskar att en gång att dem får till en riktig bra remake på denna filmen. Annars skiljer det inte mycket mellan de båda filmerna. Förrutom att de slutar olika.

Men mitt tips är att se första filmen, som jag anser är mycket mycket bättre.

Betyget hamnar på en 2:a

Det bästa med filmen var väl att man fick ett par coola glasögon;). Denna film borde ha gjorts mer för att enbart kunna ses i 3-D. Den hade lika gärna kunnat gjorts som en vanlig film utan 3-D effekterna. Lite bättre handling och fler 3-D effekter hade höjt betyget på denna film. Nu blir det en 2:a.

Silverpilen

En bra rysare! Gillar den mest tack vare det oväntade slutet som var allt annat än vad man trodde! Positiv överraskning!

Yasmin

Se den inte! Se den inte! Se den inte!

heroin

Såg filmen på 3D-bio vilket självklart förbättrade, men handlingen är inte mycket att hänga i granen.
Somnade nästan under filmen, den var enbart löjlig och trist (dock lite spännande att försöka lista ut vem som är skyldig/oskyldig).
Den var väldigt snyggt gjord när man såg den i 3D.

madeleine_g

Hade inte några större förväntningar alls på den här filmen. Inga förväntningar alls för att vara ärlig. Hade bara på långt håll hört att den skulle vara i 3-D och något som man inte hade sett innan. Jag missade förmodligen en hel del av 3-D effekterna eftersom jag såg den på en vanlig dvd men de jag såg måste jag säga att jag tyckte var riktigt riktigt snygga.

Handlingen kan man dock diskutera. Precis som alla andra skräckfilmer så har den här filmen ingen större handling, det är bara slaffs och sen lite mer slaffs. Trots det så satt jag ändå fast i filmen eftersom jag bara var tvungen att se vem det var som var mördaren. Hade min misstankar i början men de ändrades under filmens gång.

Jag kan inte ge den här filmen mer än en 2:a eftersom den inte hade någon vidare handling. Den blir alltså godkänd enbart för att effekterna var helt okey!

LindiOno

Vad ska man säga, skrattade mig igenom filmen.

oscarloveamanda

De tidigare filmerna med Jason är bättre än denna omfilmatisering som försöker göra denna filmen ännu bättre. Ja, till viss del blir den bättre med alla effekter, 3D och bra filmat.
Såg den här filmen kl 2 på natten så klart man blir inne i filmen och givetvis gör det ju filmen bättre.
Men jag finner inte det där lilla extra som ska göra filmen Mycket bra, så jag nöjer mig med att ge den här filmen en trea!

Spännande och oförutsägbar! 3D gör det bara bättre :)

Biopremiär: 2009-05-29
Filmpunkten-id: 20997

Blodiga hjärtans dag (1981)