Jagad

Jagad Köp filmen på CDON
3,6

Handling: Dr Richard Kimble är jagad. Anklagad och dömd till döden för mordet på sin hustru flyr han för sitt liv på jakt efter den riktige mördaren. Men polisen Gerard anser att det inte spelar någon roll om Kimble är oskyldig. Han måste ändå till varje pris infångas och föras till dödscellen...

År: 1993
Miguel Nino
John Drummond

Copyright Warner Bros.

tessan81

Jagad har en av de bästa inledningarna jag har sett på film. De första 20 minuterna är väldigt välgjorda. Vi får (delvis) ta del av det som hände den där ödesdigra kvällen och samtidigt får vi se dr Kimble förhöras, dömas och fängslas. Effektiv och snygg klippning av filmen här, vilket även resten av filmen har.

Bra manus utan de vanligaste klichéerna och filmen är på något sätt genialisk i sin enkelhet. En ensam mans kamp för att rentvå sig själv. Ford har aldrig varit mera sympatisk i någon roll och Lee Jones är bra som kaxig och egotrippad polis.

Noisome

En av de bättre filmerna i den här genren. Ford och Tommy Lee Jones kraftmätning är klart sevärd.

Riktigt spännande film. Action hela tiden och man vet att det kommer mer.

Zeb Macahan

En action film can inte göras bättre än så här. Spänning från början till slut. Jag tittar på den varje gång den visas på tv.

JoyRide

Jag säger bara mycket mycket bra !
Harrison ford är helbra:D

Zitrioce

En av mina favoritfilmer! Den är så bra!!

klinger

Definitivt Harrison Fords bästa film enligt min mening, Det är nerv genom hela filmen och man gillar både den jagade och jägaren .

den här filmen va inte dålig men jag vart smått besviken men jag vill inte säga att den va dåligt tvärtom..men det vart lite förutsebart i längden och ibland kändes som det stod still bara

US Marshals (1998)