Skulls

Skulls Köp filmen på CDON

Handling: Varje år på Ivy League Collage blir ett fåtal studenter invalda i det hemliga sällskapet Skulls. I denna krets av lovande studenter, de flesta ur samhällets toppskikt, skapas morgondagens ledare. Detta informella nätverk har en 200-årig historia och har bl.a. fostrat tre amerikanska presidenter.

Årligen sätts en liten grupp utvalda studenter på prov för att slutligen tas upp i sällskapet. Medlemsskapet garanterar ett framgångsrikt liv, men kräver också total lojalitet av sina medlemmar, Skulls är ett samhälle i samhället, med egna lagar och regler och har du en gång blivit invald så är du medlem på livstid.

Luke Mcnamara kan knappt tro att det är sant när han får en informell inbjudan att genomgå proven för att bli medlem i Skulls. Luke, som till skillnad från många av sina klasskamrater lyckats ta sig till ett Ivy League Collage genom hårt arbete och studielån, vet att medlemskapet skulle öppna många dörrar och vara en garanti för ett framgångsrikt liv.

Alla delar inte Lukes entusaism, men han antar ändå utmaningen att delta i Skulls inträdesritualer. Men när en av studenterna hittas mördad, och spåren leder till Skulls innersta krets, sätts Lukes lojalitet på prov. Han inser att sanningens pris är högt, kanske allt för högt att betala...

År: 2000
Nigel Bennett
Andrew Kraulis
Derek Aasland
Jennifer Melino

Ett riktigt bottennapp, den funkar varken som skrämmare eller deckare, dock tycker jag om Joshua Jackson som är en bra skådis, filmen hade ett par ljusa stunder också, den var lite smart.
Det blir en svag tvåa.

En bra, lite spänade film. Får en 3:a av mig

lindajjj

2+. Godkänd, men inte mer. Jag hade högre förväntningar. Det var helt enkelt inte så intressant eller spännande som jag hade trott, lite tamt skådespeleri och lite osannolika händelser här och var.

Noisome

Njae, jag blev faktiskt lite besviken på denna film. Trodde att den skulle vara lite mer spännande. Jackson är lite mesig i sin roll, känns inte som om han ger allt, eller hur man nu ska uttrycka sig.
Bra story, men det kunde blivit något bättre av den.

die_hard

bra bra bra ej mera för denna

Det blir en svag tvåa.

ludvigssonida