Bilar

Sport:

Bilar Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Bilarnas värld ser precis ut som vår, men här finns inga människor bara bilar och andra fordon. Den här datoranimerade filmen visar att bilar är precis som vi, de vill vara snygga, snabba alltid vinna och förstås imponera på dem de är intresserade av. Men livet handlar inte alltid om att vara bäst och att nå målet, det gäller att kunna njuta av resan dit också.

Regissör: John Lasseter

Owen Wilson
George Carlin
Michael Keaton

Copyright BVI (Sweden) AB

Det här är en otroligt snyggt animerad sak från Pixar som man aldrig blir besviken på. Bjuder inte på några överraskningar storymässigt, men kommer långt med sin charm och den bra musiken. Ovanligt nog för en barnfilm så är den nästan två timmar lång, vilket inte gör mig något, men för de allra minsta är det i längsta laget. Klarar sig bra i snårdjungeln bland animerade filmer om man inte väntar sig något exceptionellt.

eliiiin

Den här filmen är verkligen jättekul på sina ställen, många väldigt roliga kommentarer och scener. Men den är ganska tråkig där emellan. Man tröttnar liksom lite. Nja, den är helt okej ändå, 3+.

raccoon

Egentligen är det rätt lätt att göra en barnfilm. Det är bara att slänga ihop några "kompisar", en småknäpp miljö och så en onding. Del 1: Allt är bra. Del 2: Nåt händer. Del 3: Nån kompis blir sur på en annan kompis. Del 4: Alla blir kompisar och besegrar ondingen. Och så en sång på slutet där nån spelar på soptunnor eller nåt sånt.

Hur väl min irrelevanta text ovan passar in på den här filmen kan man ju filosofera om, men ni fattar nog poängen. Det som ändå gör den här filmen mer än uthärdlig är kanske mest att allt är så snyggt; animationer, ljus, bakgrunder, alltihop är välgjort och trevligt bara att se på. Sen är det också kul med lite skojiga referenser (som tjejbilen som har en "tatuering" på "ryggslutet"). Filmen lyfter kanske inte riktigt men en trea i alla fall. Och så att ni vet, det bästa klippet från filmen visades på julafton så roligare blir det inte.

En bra film. Den visar att det är bra att ha vänner än att vara ensam och och vara stöddig.

Nikoel

Lite segstartad, men utvecklas till en helt fantastisk film! Nu förstår jag varför så många talar så varmt om filmen. :)

Matte151

Är en rolig o bra film som man kan tänka sig se många gånger om och om igen.

Nu har jag sett den mååååånga gånger med barnen. Men den håller hela tiden. Härligt amerikanskt Pixarmästerverk.

klinger

En film helt i min smak , speciellt traktorerna är riktigt roligt ,

Ludwig06

Bästa film som Disney och Pixar kunde komma på.
Istället för människor får man se bilar som kan prata och uppföra sig precis som människor.

olleen

jag tycket att det är en jättegullig film. min favorit i filmen är när dom tutar på traktórerna.

Biopremiär: 2006-09-01
Filmen är animerad