Bittersweet Life, A

Bittersweet Life, A Köp filmen på CDON

Handling: Den kyliga prefektionisten och effektiva yrkesmördaren Sun-Woo får i uppdrag att övervaka chefens attraktiva kvinna samt vidta nödvändiga åtgärder, då hon misstänks vara otrogen. När Sun-Woo väl upptäcker att kvinnan har en affär, låter han, till sin stora förvåning, henne gå fri.

Regissör: Ji-woon Kim
Jeong-Hyeok Mun
Dal-su Oh
Kwang-rok Oh
Min-a Shin

En bra sydkoreansk film som höjer sig över mängden, utan att vara strålande som vissa sydkoreanska filmer kan vara. Har snyggt foto med passande musik och en blandning av action och humor. Klart sevärd och tillhör de mer välgjorda filmerna från Sydkorea.

Härligt högt tempo i en oerhört våldsam film. Våldsunderhållningen är på topp i det här actiondramat som jag mycket väl kan tänka mig att se om.

Välproducerad och snygg action som dock verkar att ha efterliknat en del filmer (old boy, in the mood for love mfl), ibland i väldigt onödiga avseenden, vilket resulterar lite negativt. Annars är det snyggt och blodigt med härliga fighter och shoot outs. Manuset har en del logiska luckor men det stör inte nämnvärt, mycket stark trea.

BuRNeR

Vacker och gripande film. Men den är alldeles för seg periodsvis enligt min smak.