Gustaf 2

Gustaf 2 Köp filmen på CDON

Handling: Gustaf följer med sin ägare Jon på nya äventyr till London. Där blir han av misstag förväxlad med en kunglig katt, någonting som vår lasagneälskande vän naturligtvis inte är sen att utnyttja. Han njuter i fulla drag av sin nya kungliga behandling, men är Storbritannien verkligen redo för en katt av Gustafs proportioner?

Regissör: Tim Hill

Bobby Reed
Roger Rees

Copyright Twentieth Century Fox

Dan banan

En plastig film som inte skiljer sig från resten av alla patetiska anime uppföljare.
Mager humor, man har lönlöst försökt klämma in lustigheter för det äldre också utan vidare lyckat resultat.
Förutsägbar samt medioker.

Jag såg filmen av en slump och skulle aldrig tänkt tanken annars.

Gustaf 2 biter kanske på barnen, men ser bara genomskinlig och billig ut i mina ögon.

En rolig uppföljare så en stark 4a för att jag gillar Gustaf

En bra och rolig film. Gustaf är bara för härlig.

Tyckte att den här filmen va ungefär som 1:an, något bättre kanske. Får en stark 2:a

En rolig och underhållande film, det kan vara trevligt att se på en regnig dag.. Svag trea.

sara-H

ja den e bra men mer kan jag inte säga...

Wowzingen

En tvåa,kan den verkligen funka.?

Plus:
*Rösterna- Även i denna film(Läs recension Gustav.) så är dubbningen otroligt bra,som mina föreldrar sa när dom såg den: "Dom har nog lagt in dom roliga dialekterna för att vuxna ska kunna se den."
*Skådespelarna- I recensionen för Gustav 1 var jag lite kritisk till skådespelarna, särskilt Breckin Meyer vilket jag nu återgäldar genom att ge honom en lite eloge för denna film. Det var mycket bättre denna gång"
*Komentarerna- Sitter lika fint som i första filmen.

Minus:
*Även fast handlingen var något bättre i denna film en i 1:an så hamnar den nog på minus sidan.
*Dubbningen för människorna: Claes Malmberg var förstås lika bra som alltid i sin dubbning men för människorna,njaa. Kunde göras mycket bättre.
Helt klart en godkänd film som jag rekomenderar starkt om ni vill ha något att titta på som får er att skratta.!

Biopremiär: 2006-08-04

Gustaf (2004)