Gustaf

Handling: Jon, Gustafs husse, bestämmer sig för att ta hand om den söta men påfrestande hundvalpen Ådi. Detta vänder upp-och-ner på Gustafs värld och han har bara en önskan: att Ådi ska försvinna från hans hem och liv! Men när den hjälplösa valpen blir kidnappad känner sig Gustaf ansvarig för det som inträffat och bestämmer sig för att lämna TV:n och rädda Ådi.

Regissör: Peter Hewitt

Susan Moore
Eve Brent
Bill Hoag
Michael Monks

Jag har alltid älskat Gustaf och Ådi och har sett lite fram emot långfilmen. De har lyckats rätt bra med animerade Gustaf och hunden som spelar Ådi är ett riktigt charmtroll. Det är verkligen de två som gör filmen, men tyvärr kan de inte hålla uppe allt själva. Även om Murray är perfekt i rösten. Manuset är svagt och tråkigt och Meyer och söta Love Hewitt är mycket bleka i de mänskliga huvudrollerna. Hade mycket hellre sett mer av Gustaf strosandes runt i kvarteret och ätandes mer lasagne. Bästa scenen är i mitt tycke när de dansar till Black Eyed Peas video.

Småcharmigt, men i det stora hela en besvikelse. Stark tvåa!

Jag ska väl först ta och berätta att Gustaf var något av en favorit när jag var liten, så besvikelsen var stor när jag fick se den här filmen. Det är inte mycket som stämmer med min bild av Gustaf. Han är i och för sig helt okej animerad, men rösten är ju helt fel! Sedan så ser varken Jon eller Ådi ser ut som de gör i serien (och Ådi är en vanlig hund). När vi sedan kommer till handlingen så är den standard 1 A. Det här har man sett i hundratals barnfilmer förut och det är nog just så att det är barnen som uppskattar den här filmen mest. Betyget blir med nöd och näppe godkänt.

En helt okej film, underhållande och rolig på sina ställen. Svag trea.

En helt okej film, underhållande och rolig på sina ställen. Svag trea.

martin88

Ingen höjdarfilm direkt. Har några roliga scener men i övrigt är den ganska tråkig.

Shadowplay

Den är rolig, men det är en ganska barnslig film så den passar nog bättre för barn. Jag tyckte den var rätt rolig när jag var 13 i alla fall.

trots att det är en barnfilm kan jag inte låta bli att älska den här filmen :P Gustaf är så galet självisk och rolig att man måste älska honom :P

Gustaf rockar fett!!

En mycket bra och underhållande film. .-). Med bra skådespelare.

Drain

Gillar man Gustaf ska man inte se den här filmen. Jag gillar själv Gustaf och har sett massa tecknat när jag var liten och läst serien många år, att se den här filmen förstörde mig totalt.

Allt är fel, inget stämmer överens med hur en Gustaf film ska vara.

Biopremiär: 2004-08-20

Gustaf 2 (2006)