Gräsklipparmannen

Gräsklipparmannen Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Pierce Brosnan spelar Dr. Lawrence Angelo, en lysande forskare med ett perfekt virtualreality-dataprogram. När hans experiment på djur misslyckas, finner han en idealistisk ersättare: Jobe Smith (Jeff Fahey), en trögfattande trädgårdsmästare - "Lawnmower Man".

År: 1992
Regissör: Brett Leonard
Originaltitel: The Lawnmower Man
Ursprungsland: USA, Storbritannien, Japan
Längd: 01:47, 02:20 (Directors Cut)
Ingår i tema: Stephen King

Rosalee Mayeux
Austin O'Brien
Michael Gregory
Joe Hart

Ett rent mästerverk! Förstår inte alla 1or på listan? Handlingen är så otroligt klok och uppfinningsrik och jag älskar verkligen den här filmen!!

Goliatbagge - 1. Du förstår inte hur revolutionerande T2 var på den tiden. Filmer behövde inte komma upp i den grafiken för att anses ha bra specialeffekter.

2. Det var avsiktligt att bisvärmarna och eldsvådorna skulle se dataanimerade och cyberaktiga ut för att få in känslan att cyberspace började föras över i verkliga livet. Ville dom ha riktiga lågor skulle dom självklart fixat en stuntman och riktig eld... vilket dessutom hade blivit billigare för dom.

ted - bra att du avslöjade handlingen...
ps: nämn en till film med samma handling?

Vet inte hur aktuellt filmens tema är idag men de visuella effekterna alá 90-tals datorspel gav mig ingen respekt.
Historien var sen inte alls så otäck som jag hade hoppats på så det fanns inte mycket för mig att vaska fram ur denna film.
Tror filmen hade kunnat blivit vassare med Cronenberg på regi.

En rätt skum och jobbig film. Var bättre i början. Får bara en tvåa, hade hoppats på mer.

Cameron_84

en av dom bästa filmerna med riktig handling!

Rune

Rolig film med många fula effekter.

ted - bra att du avslöjade handlingen...
ps: nämn en till film med samma handling?

Rymdis

Duger, men den borde ha klippts ner med några timmar...

die_hard

duger en regnig sommar