Word of Honor

Word of Honor Köp filmen på CDON

Handling: Ben Tyson är i det närmaste symbolen för den amerikanska drömmen. Han är en framgångsrik företagsledare i oljebranschen i Dallas och en lyckligt gift familjefar. Men som 19-åring tvingades han att visa mod som löjtnant i Vietnam där han ledde en pluton unga soldater. Under ett uppdrag blev en av hans män skjuten av en krypskytt när de närmade sig ett sjukhus som var markerat med en neutral flagga.

Efter många år träder nu plötsligt plutonens läkare fram och hävdar att Tyson gav order om att anfalla sjukhuset och att inga fångar skulle tas. Tyson anklagas för att vara krigsförbrytare och hela hans liv ser ut att rasa samman.

Vad hände egentligen i Vietnam och är det möjligt att hävda att soldaterna gjorde sin plikt?

År: 2003
Peter MacNeill
Peter Stebbings
Jesse Johnson

Savannah

Som den Vietnamkrigsfilm-sucker jag är, var jag ju tvungen att se denna rulle också. Döm om min förvåning när jag inser att den är SEVÄRD samt att Don Johnson är en BRA skådis! Jisses, vem hade trott det? Kul trivia: den som spelar Johnsons karaktär som ung är - tada! - Johnsons IRL-son. Och ja, det syns.