Kill Your Darlings

Kill Your Darlings Köp filmen på CDON
1,9

Handling: En ung svensk snabbmatsfotograf lider av skrivramp när han under en vistelse i Los Angeles förgäves försöker skriva ett filmmanus. Som av en händelse träffar han en oemotståndlig äldre kvinna som lockar med honom på en halsbrytande färd genom Mojave-öknen. Tätt bakom dem reser en udda grupp självmordsbenägna patienter på väg till sin ärelystna kändispsykolog i Las Vegas. De parallella historierna vävs allt tätare samman i takt med att gränsen mellan verklighet och fantasi suddas ut.

Regissör: Björne Larson
Stellan Skarsgård
Fares Fares

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

ludvigssonida

INgen film man behöver se..

SturmundDrang

Schysst och ovanligt (för att vara svensk) proffsig underhållning. Fram till slutet. Allt gull drog kraftigt ner betyget.

Kill Your Darlings är en väldigt originell film. Men för det måste den inte vara bra. Den är tvärtom rörig och dålig. Fotot är helt värdelöst, ibland suddigt och ibland verkar kameramannen lite för skakis. Skådespeleriet är fruktansvärt trist. Andreas Wilson är ingen bra skådespelare, när han dessutom snackar engelska blir allt bara helt fel. Fares Fares är som vanligt rolig och Skarsgård har en udda roll som han spelar bra. Kill Your Darlings är en lång road-trip där alla mest springer omkring och larvar sig. Bara mot slutet visade jag intresse när jag förstod vad det hela gick ut på. Två berättelser som synkas utan att ha något med varandra att göra. Förklaringen kommer mot slutet, alltså bra idé, dålig film.

omanlig

en film som lämnade spår i huvudet. en timme efter kommer jag fortfarande på migsjälv med att leta kopplingar mellan grejer i huvudet. snygg va den också.. men ibland lite b... men bara lite.

Biopremiär: 2006-04-14