Inside Man

Inside Man Köp filmen på CDON

Handling: Bankrånaren Dalton Russel har planer på att göra det "perfekta rånet". Som plats för sitt tillslag har han valt Manhattan Trust, det mest välkända finansinstitutet på Wall Street. Trots den hårda bevakningen promenerar Russel in och lyckas ta närmare 50 personer som gisslan.

Polisen Keith Frazier kallas in för att försöka förhandla med rånarna. Frazier inser snart att något inte är som det ska och börjar ifrågasätta vad det egentligen är som rånarna vill ha. Det verkar finnas något mer än pengar i banken.

Regissör: Spike Lee
Ken Garito
Cassandra Freeman
Frank Harts
Yaffit Hallely

Copyright United International Pictures AB (UIP)

kalles

Spike Lee är ett geni...

... därför gör det så ont att han måste följa filmtrenderna och göra skitfilmer bara för att det är den här stilen som gäller..

Nåja, så hemskt är det inte, Inside Man känns som en blandning mellan Se7en och Oceans Eleven, Denzel levererar som vanligt, om än lite väl banalt, och Clive Owen duger..
Resten av skådiskaran säger jag varken bu eller bä om..
Gillar inte det dåliga slutet, jag ser helst att filmer får ordentliga grundliga slut..

Käckt och välskrivet manus som inte når hela vägen fram. Spike Lee's regi kändes faktiskt aningen opassande i mina ögon. Washington bjuder som vanligt på rappt skådespel. Tyckte upplösningen var det absoluta bästa, lite det som bärde filmen framåt. Väldigt vältänkt och frächt. Romansen som trycktes in var både omotiverad och onödig. Det förlamade tyvärr historien. Men absolut värd en titt.

"En smart men rätt så förutsägbar bank-rånar-film med bra skådisar - En av de bästa inom genren"

Spike Lee kommer här med en ny film - som inte liknar någon av hans tidigare - om ett genomtänkt bankrån. Det är en väldigt smart film som lurar tittaren, men samtidigt är det ganska förutsägbart. Inte själva bankrånet, men upplösningen. Detta liknar inte något jag sett tidigare inom genren, och det är bra. Det är ingen frågan om att det är bra. Mest med tanke på skådeseplarnas insatser, annars var "Inside Man" en ganska ospeciell film som bara råkar vara smart. Och otroligt trist.

Ljud/Musik: 3
Manus/Handling: 4
Skådespelare: 4
Effekter/Foto: 2
Filmlängd: 2

"Inside Man" är knappast en film som är värd att se om man inte tycker om storyn. En svag trea.

En klar fyra som bankrånarfilm kanske den bästa, en under genre som vanligtvis är ganska trist, allmänt sett får filmen en stark 3:a till svag 4:a

Riktigt bra och lite annorlunda "bankrånare tar gisslan" film. Washington är bra men kör sitt vanliga gamla race. Bra spännings moment och parallellhandling.

movie-king

först var den jätte spännande men den blev föör komplicerad så jag ger den en trea
men jag kan säga att denna film är kanske en av dom smartaste

Zuko

sjukt genomtänkt och mkt bra utförd!!

Alltså jag kommer inte ens ihåg om den var bra eller dålig och det var en månad sen jag såg den...

best of movie

Har denna film , har set den typ 4-5 gånger mycket bra film.

Evenstar_92

Så här har vi Miss Foster.
Sory, var bara tvungen, hon är inte min favoritskådespelare och när jag får chansen att säga att hon heter missfoster så kan jag säga att jag tar den.
Filmen UTRÄKNAT henne då tycker jag är jättebra, manus, handling, skådisar ja allt är väl valt.
Den första filmen med Miss F som jag köpt.

Biopremiär: 2006-03-31