Click

Click Köp filmen på CDON

Handling: Click fokuserar på en arkitekt som är arbetsnarkoman. Han finner en universell fjärrkontroll som tillåter honom att snabbspola framåt och bakåt i livet. Komplikationerna börjar dock hopa sig när fjärrkontrollen inte vill göra som han själv vill.

Regissör: Frank Coraci
Sean Astin
David Hasselhoff
Jennifer Coolidge

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Hade inga som helst förväntningar på denna filmen mer än att jag trodde det skulle bli ännu en Adam Sandler komedi dvs en film som inte direkt är rolig. Den första halvan av filmen känner man igen Sandler konceptet och man sjunker ihop lite tills man kommer till halva filmen och det visar sig bli en mer dramatisk och gripande film. Samt så får man se Adam "Punch-Drunk Love" Sandler skådisen titta fram igen som är så bra och Adam visar att han kan vara en seriös skådespelare. Resten av castingen gör bra ifrån sig utan att sticka ut för mycket.

kaj08

Adam Sandler överraskar i den här rollen. Det är väl med den här filmen han är på väg in i de lite mer seriösa filmerna. Denna film innehåller både urdumma komikscener samt en del djupare och eftertänksamma scener. Något som Sandlar passar bra in i .

Flera bra skådespelare i den här filmen och David Hasselhof är perfekt i rollen som den stöddige och kvinnotjusande chefen :) En svag 4-a.

Replica

Efter att ha sett trailern tänkte jag typ "jaha en till adam sandler komedi, kan väl bli rätt underhållande att se" och visst var den underhållande, men nog fan var det mer än så. Till en början känns det som en "vanlig" Sandler komedi och man har inte så stora förväntningar. Men in på mitten av filmen blir det hela mycket mer känsligt och allvarligt, och man blir mer och mer förvånad över hur seriöst det blir..vilket är mycket bra.
En sak som var riktigt bra och överraskande i filmen var hur flera scener var så sorgliga och skickligt gjorda, scenen då Michaels far hälsar på på kontoret blev man tårögd av, proffsigt gjort.

Jag tycker filmen har ett jäkligt bra budskap och den fick mig att fundera, att familjen är det viktigaste man har och den ska man vara rädd om.
Ja, man skrattar, fäller en tår och tänker till.

Den hade sina brister, men Click är en utmärkt film som rekommenderas starkt.

Milla86

En komedi som faktiskt föll mig i smaken trots att Adam Sandler medverkar. I den här filmen spelar han en "vanlig" man, vilket gör att man slipper hans annars så fåniga skådespelande.

Kate Beckinsale är bara så bedårande söt och de superduktiga barnskådespelarna borde få mycket beröm.

Jag måste säga att jag tycker att Adam Sandler har vuxit som skådespelare. Han har gått från den förpubertala sandlådehumorn till något som börjar bli bra. Mycket kan bero på att han har valt att arbeta ihop med begåvade skådespelare istället för att försöka bära allt själv. Jag vet inte, men detta är den andra filmen med Sandler som jag faktiskt uppskattade. Här varvas humor med dramatik i ett för mig bra sätt. För filmen är väldigt komisk och man skrattar gott hela tiden. Samtidigt får man en liten tankeställare. Ingen direkt moralkaka, men ändå något att fundera på så att man inte direkt glömmer filmen.

Nienna

Jaha, ännu en Adam Sandler komedi då tänkte jag. Jag är inte så förtjust i Adam Sandler men jag tänkte ändå att jag skulle ge den här filmen en chans. Jag ångrar det verkligen inte.
Till en början är det just en vanlig Adam Sandler komedi men efter ett tag så börjar man fundera över varför den kallas för komedi, för detta är mera utav ett drama.
En bra film med ett bra budskap men trots detta så imponerade det inte så otroligt mycket på mig även om den stannade i mina tankar ett bra tag. Sevärd.

Baijna

Jätterolig :)
Gillar den jättemycket!

movie-king

mycket bra film och det är inte bara en komedi!
här ser man starka känslor och en scen jag älskar är när pappan kommer in i kontoret!
Den scenen kallar jag mästerverk!

Pesole

Riktigt rolig film, gillar den väldigt mycket.

Biopremiär: 2006-09-08