88 Minutes

88 Minutes Köp filmen på CDON

Handling: Al Pacino spelar rättspsykiatrikern Jack Gramm som arbetar för FBI. Tack vare honom blev seriemördaren Jon Foster dömd till döden - men nu hänger hans eget liv på en skör tråd.

Samma dag som Foster ska avrättas börjar Jack motta mystiska meddelanden och hot om att han själv ska dö inom 88 minuter. En desperat kamp mot klockan startar för att hinna ikapp den möjliga mördaren.

Jack måste efterforska alla misstänkta, inklusive sin före detta älskarinna och en tjurig student. Nedräkningen har börjat!

Regissör: Jon Avnet
Brendan Fletcher
Kaj-Erik Eriksen
Victoria Tennant
Melinda Clarke

Väl uppbyggd och en del spänning, men utan Pacino hade det inte varit mycket. Alla andra, i mitt tycke felvalda, skådespelarna bleknar bredvid honom. Även min älskling Sobieski som inte alls hållit sin nivå från suveräna Glass House.

Nefern

Det verkar som om regissören tittat på en massa thrillers från 90-talet och försökt göra ett hopkok av dessa utan att ha något nytt att komma med. Dialogen var pinsam och de svulstiga replikerna hade ofta ingen poäng alls, alternativt att övertydligt presentera bakgrundsstoryn för publiken. Att Pacino skulle vara någon slags babemagnet blev också mest komiskt. Handlingen kändes riktigt uppstyltad och de många renommerade skådisarna var dåligt coachade då överspeleriet ofta fick det att kännas mer som på teater än som en film. Men jag tittade ju trots allt klart på den så underhållningsmässigt höll den någorlunda.

oscarloveamanda

Al Pacino i huvudrollen gör som vanligt ett bra jobb, men jag gillade nog han mer som "Tony Montana" i Scarface isåfall.
Lite väl jobbigt med telefonen som ringer stup i kvarten.

Regi: 3
Skådespel: 4
Helhet: 3

En stark 3:a!

Det här är en ganska spännande och tempofylld thriller med Al Pacino i huvudrollen. Dock så är manuset under all kritik då det finns gott om typiska filmklyschor och trovärdigheten finns helt enkelt inte. Slutet var inte heller tillfredsställande då jag hade väntat mig något smartare utifrån den tilltalande rafflande storyn. Till slut blir det inte mer än en standardfilm och enda anledningen att se den är egentligen Pacino.

vinnarn

En klassisk kriminalare där man genom filmen ska försöka luska ut vem som är mördaren och på slutet bli förvånad över vem det egentligen var. Tråkigt... Pacino var inte så bra. De andra skådisarna var mediokra. Får en svag 2:a av mig.

struwe

Tycker nog det är en av Al Pacinos sämre filmer.Blev besviken på den här,känns som den kunde bli så mycket bättre,för intrigen är det inget fel på

Audrey T

Al Pacino spelar Jack, en rättspsykiatiker vars vittnesmål gjorde att en seriemördare kunde fällas. Han har dock själv alltid hävdat att han var oskyldig och dagen då han ska avrättas får Jack ett samtal från någon som hävdar att Jack bara har 88 minuter kvar att leva. Är det den verklige seriemördaren?

Filmen har en spännande uppbyggnad liknande 5ive days to midnight och Al Pacino fungerar fortfarande trots sin ålder. Jag har inga problem med att de unga kvinnorna flockas kring honom för så har det alltid varit med äldre män i maktpositioner. Filmen fick usel kritik av samtliga recensenter men så dålig som de påstår är den inte. Allt ringande på mobiltelefoner är något enerverande men filmen är spännande intill slutet även om själva motivet till morden är något långsökt.