When a Stranger Calls

When a Stranger Calls Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Jill Johnson har precis installerat sig i det tjusiga men avlägsna huset för att sitta barnvakt, som hon har gjort så många kvällar förut. När barnen har somnat, låser hon dörren, slår på larmet och har sedan hela kvällen på sig för att utforska det vackra huset. Snart börjar en främling ringa. Han ber henne att ”kolla barnen”, och Jill börjar få panik. Skräcken ökar när hon spårar samtalen och förstår att det kommer inne från huset…

Nyinspelning av filmen "Rösten inifrån" från 1979.

Regissör: Simon West
Steve Eastin
John Bobek
Lance Henriksen

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Ja ... inte sjutton blir det någon skådespelerska av Camilla Belle, den saken är klar. Det känns som om hon traskar runt större delen av filmen och bara försöker se läcker ut - och det lyckas hon inte med. Jag störde mig på hennes karaktär, hennes utseende, hennes beteende ... Hon är helt enkelt jobbig. Jag hoppades visserligen på den här filmen eftersom jag verkligen kan relatera till Jills situation. Jag sitter själv barnvakt regelbundet och det som filmen skildrar är för mig nog den största tänkbara fasan. Filmen var definitivt kuslig en stund, men den slutar tyvärr skrämma så fort man får en ordentlig glimt av antagonisten.

When a Stranger Calls är dessutom fruktansvärt seg och händelselös. Den tar otroliga fyrtiosju minuter och tjugoen sekunder på sig att faktiskt börja, och den LÅNGA väntetiden tar nästan helt kål på intresset. Dum och extremt klyschig inledning och ett värdelöst slut ger filmen en mycket svag tvåa. Lite mer info hade faktiskt inte skadat. Okej, någon ringer snuskiga samtal till barnvakten inifrån huset och tjejen får panik. Det är allt filmen har att erbjuda, och det räcker inte till.
"Jill, Jill. We traced the call! It's coming from inside the house! Do you hear me? It's coming from inside the house! You need to get out! Jill?"

Elemental

Det tar extremt lång tid innan filmen börjar på riktigt, och den långa väntetiden gjorde att jag var nära på att stänga av filmen innan jag ens sett klart den. Det händer verkligen inte mycket den första timmen. En okänd man ringer och ringer, Jill vandrar runt i huset. Nja, nog hade man önskat att det skulle hända mer.

Ibörjan känns filmen realistisk, den känslan försvinner dock snabbt. Att mannen ska kunna leka så mycket med henne utan att bli upptäckt, känns väldigt mycket som sånt som aldrig skulle kunna hända på riktigt. Camilla Belle gör dessutom inte mer än en godkänd skådespelarinsats.

When a Stranger Calls är skrämmande till och från, och säkert sevärd för dig som gillar den här sortens film.

movie-king

riktigt bra film som bör ses!

Spännande kåk i denna småtråkig film

jag älskar Camilla Belle, (det ultimata utseendet) och filmen är värd sin trea. En av dom bästa skräckisarna jag har sett, och det som är så kusligt är att den skulle kunna vara sann! Men den är verkligen att rekommendera, Camilla spelar bra och handlingen är riktigt underbar

En bra och spännande film. Bra skådespelare.

Noisome

Helt okej skräckis. Man blir riktigt uppskrämd när man får reda på att samtalen kommer inifrån huset. Skådespeleriet är kanske inte det bästa dock.

Nja denna va väl inte så läskig. godkänd film inte mer.

Biopremiär: 2006-04-07

Rösten inifrån (1979)