Lucky Number Slevin

Lucky Number Slevin Köp filmen på CDON
3,6

Handling: Detta drama utspelar sig i en värld där afro-amerikanska och judiska gangsters hamnar i konflikt. Av misstag blir en man (Josh Hartnett) inblandad i ett mord konspirerat av en av New Yorks största gangsterbossar (Ben Kingsley).

Regissör: Paul McGuigan
Lucy Liu
Kevin Chamberlin

Copyright Scanbox

DuskBringer

Grym bra film som ligger i min favoritgenré. Nämligen gangstermovie med snabb och omvälvande handling, kvicka, fräscha och tuffa dialoger, mycket pang pang och ett synnerligen smart upplägg. Bra skådespelare. Blev speciellt förvånad över Josh Hartnett som tar på sej en roll helt olikt det sockersöta, vilsekomna och smått efterblivna han annars brukar spela. Bruce Willis har den rollen han är bäst på. Hes och kompromisslös. Lucy Liu är min favorit i filmen. Snygg, smart och cool. To sum it all up: Fett bra film som du måste se!. Snudd på femma.

struwe

bra film men lite sega stunder men lyfter sig dom sista 20-25 minuterna från en trea till en klar fyra med ett oväntad ett smart slut.underhållaste helt klart morgan freemans torpeder

djerryg

En klockren femma! detta är en av dom bästa filmerna jag sett, med en handling som är riktigt smart och tar oväntade vägar. Jag var lite kritisk i början men efter att ha sett hela filmen fanns inget annat än ett toppbetyg.

Spännande och småhäftig, men lik mycket annat.

Delvis mycket bra men också ojämn, pendlar mellan betygen 3 och 4.

En bra film som är helt oki med bra skådepselare.

tårtsmula

lite krånglig handling för min smak, hade nog fått högre betyg om den inte vart så inveklad

clint_estwood

Riktigt "skön" film, handlingen var bra såsom skådespeleriet. Filmens repliker var otroligt finslipade vilket jag uppskattar starkt. För övrigt så blev jag imponerad av Bruce Willis skådespeleri, världsklass!

Nefern

Kanske lite SPOILER-VARNING vore på sin plats.

Stark tvåa. Bra skådisinsatser och den hade varit originell för 25 filmer sedan men nu kändes upplägget bara gammalt. Typisk förlösning med en twist på slutet, gamla vanliga hämndmotivet och kärleken segrar över allt. Yada yada. Snygga scener och schyssta repliker dock.

den här filmen duger till för en kväll inget mer

Biopremiär: 2006-06-16