Stay Alive

Stay Alive Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Ett gäng ungdomar kommer över ett kusligt skrämmande tv-spel. Spelet utspelar sig på ett 1700-talsgods, där den respektlösa dödsgrevinnan en gång bodde. Efter att ha spelat spelet gör ungdomarna den rysliga upptäckten att det finns en kopplig mellan deras egna livsöde och hur de dör i spelet. Deras verklighet vävs samman med spelet och för att överleva inser ungdomarna att de måste besegra grevinnan medan de fortfarande lever, både i spelet och i verkliga livet.

Regissör: William Brent Bell
Billy Louviere
J. Richey Nash
Billy Slaughter

Copyright AB Svensk Filmindustri

Betydligt mer underhållande än vad jag trodde. Om man bara accepterar manuset så funkar den rätt bra hela vägen. Välgjort och spännande!

När man ska se en rysare får man allt oftare acceptera grovt långsökta och orealistiska manus, och Stay Alive är inget undantag. Jag menar, kom igen - en blodtörstig grevinna förpassar innan sin död sin själ till ett modernt illegalt dataspel där hon kan hämnas på alla som spelar det och återigen bada i blod. Please! Det som på ytan är en smått originell skräckfilm utvecklar sig till en regelrätt rysare där gränsen för både logik och realism brutalt misshandlas - allt för att få till ytterligare billiga skrämseleffekter. Detta sker hela filmen igenom och blir riktigt tröttsamt. Bortsett från Adam Goldberg är skådespelet rent ut sagt dåligt, och jag sket fullständigt i de brutala dödsfallen. Det var fult och föga påhittigt. Och just när jag trodde att filmen var slut och min plåga över så kom slutscenen. Jösses! Det kommer utan tvekan en uppföljare till den här skitfilmen.
"I beta-tested for a while. It sucked. It's kinda like eating a beav - it's awesome at first, then it's just goddamn monotonous."

Dan banan

Fräck och bra film-ide måste jag erkänna ,men det glömmer man när man ser resultatet. Det brister på många punkter enligt mig, manuset känns smått töntigt stundtals, karkatärerna för slitna, också att filmen känns på tok för kort, men man blir ju faktiskt skrämd någon gång då och då,vilket räddar betyget från att trilla till en etta...

3+ för en film som faktiskt får mig att bli rädd flera gånger. Främst miljöerna (til och med dataspelsmiljöerna) är kusliga. Storyn känns till en början riktigt bra, men ju mer filmen lider desto mer känns det som att det blir för mycket av det goda. Det knns helt enkelt föroverligt (trots att det faktiskt är övernaturlighet). Slutet är kort och lämnar mycket åt tittaren. Jag hade nog önskat att få lite mer förklarat. Men filmen ger faktiskt till och från riktigt kalla kårar och i endel scener vågar jag inte ens titta. Så filmen får en stark trea.

antoniuz

stark 2'a

movie-king

dåligt gjord men coolt slut

redlefto

visst beck, wallander och arn är bra svenska filmer. men detta är bara patetiskt.

rätt ok film..då stinker det mycket b-film

Jag tyckte den här filmen var bättre än väntat :) så en stark fyra

Biopremiär: 2006-07-21