En öm kyss

En öm kyss Köp filmen på CDON

Handling: Casim (Atta Yaqub) är en pakistansk andragenerationens-invandrare som arbetar som DJ. Han drömmer om en egen klubb men hans liv är utstakat av hans föräldrar som är hängivna muslimer och redan har hittat hans blivande brud. Men när Casim träffar sin lillasysters musiklärarinna är det kärlek vid första ögonkastet. Roisin (Eva Birthistle) är vacker, smart, rolig, smart… och katolsk irländska! Är Casim beredd för de uppoffringar han måste göra om han går emot familjen och väljer en vit kvinna?

Regissör: Ken Loach
Originaltitel: Fond Kiss..., Ae
Alternativ titel:A Fond Kiss... (Alternativ stavning)
Alternativ titel:Ae Fond Kiss...
Ursprungsland: Storbritannien, Belgien, Tyskland, Italien, Spanien
Atta Yaqub
Eva Birthistle
Shamshad Akthar
Ghizala Avan

Sandraaa

Nej, ingen bra film. Äcklig, konstig & kass!

En intressant film, som även var gripande här och där. Gillade slutet. Störde mig dock på sexscenerna-tyckte det var lite för mycket.

Film-n

En ganska bra film med bra skådespelare
(för det mesta) och rätt bra manus,
dock är handlingen ganska uttjatad.
Det som störde mig mest var det dåliga slutet.
En sevärd film som får en stark trea av mig.

die_hard

lätt ett mmästerverk

POLLUX

Jeg likte filmen veldig godt fordi den behandler kulturkonflikter på en balansert måte.

Elysium

Jag tycker att den här filmen var helt okej. Bra skådespelare, helt okej manus och snyggt filmat. Visst, temat är lite uttjatat och den här filmen var inget speciellt men jag tyckte den var bra.

Karin

Det känns som ett väldigt uttjatat ämne. Och det funkar väl, men då måste filmen ha något speciellt som skiljer den från de andra med samma ämne, men det har den inte, vilket gör den helt ointressant. Dessutom tycker jag man kunde sluppit bli så insatt i deras sexliv. Med tanke på att filmen var från 7 år tycker jag det var lite för detaljerat..