Blue Jean Cop

Blue Jean Cop Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Dalton är en prydlig advokat som lever efter lagarna. Richie är en råbarkad snut som skriver sina egna. När Dalton utses att förvara en knarklangare som skjutit ihjäl en polis länkas det osannolika paret samman. De upptäcker hur poliser proppar sina egna fickor fulla vid knarkrazzior och hamnar mitt i i skottlinjen för både maffian och korrupterade snutar. Och även Dalton inser när man fightas mot de som ska upprätthålla lagen, måste man inte själv följa den.

År: 1988
Patricia Charbonneau
Walter Flanagan
Walter Bobbie
Henry Judd Baker

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Bra för att vara från sin egen tid *, men idag håller den inte mer klass än knappt godkänt. Bra dialog ofta, mellan framförallt huvudpersonerna.

* Kul trivia att läsa dåtidens kritik/betyg från t ex. DN: "En tvättäkta nagelbitare! Ni ska unna er att se den! Det är sälan man kan njuta av ett så fullgånget hantverk i denna söndermjölkade genre."

Timoti

En helt okej b - rulle från åttio talet.

Hittar inte riktigt något bra ord att beskriva filmen med... men den är rätt bra ändå.

Weller & Elliott låter ju inte direkt något radarpar att hetsa upp sig för. Här gör de dock en godkänd insats i en rätt medioker film.