Edison

Edison Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Polisens nya F.R.A.T. enhet har gjort en rejäl upprensning på gatorna. Men rykten talar om maktmissbruk, korruption och knarkhandel. Det är dessa rykten Josh Pollack (Justin Timberlake) har bestämt sig för att undersöka. Hans chef, veteranen Moses Ashford (Morgan Freeman) är inte villig att ta risken med att utmana stadens maktelit. Istället avskedar han Pollack, men ändrar uppfattning när Pollack och han flickvän får en varning som resulterar i en sjukhusvisit. Ashford och Pollock allierar sig med detektiven Levon Wallace (Kevin Spacey) för att avslöja maktens män som gömmer sig bakom sina polisbrickor. De vet att det de ger sig in på är förknippat med livsfara - och detta får de bekräftat för sig när deras enda vittne blir kallbodigt avrättat.

Regissör: David J. Burke
Damien Wayans
Marco Sanchez
Darryl Quon
Andrew Jackson

Med en historia om korruption inom polisen och dessutom med två av mina allra största favoriter, Morgan Freeman och Kevin Spacey, hade jag svårt att hålla nere förväntningarna på den här filmen. Det blev dock en enorm besvikelse eftersom de får kämpa med ett hopplöst tunt manus och Spacey fick alldeles för lite rum att spela ut sitt register på. Justin Timberlake i huvudrollen är galet eftersom det gör att filmen får en b-stämpel på sig då han inte alls övertygar. Saknar något speciellt som lyfter den här filmen och en stark tvåa får betyget bli.

Dan banan

Lättsmält och intressant thriller med stark innebörd.
Bra skådespelare, faktum är att man kan till och med fråga sig vad LL gör som rappare delvis.
Annars är det rent ögonguld att få se namn som Spacey och Freeman sida vid sida.
Mer har jag inte att säga, jag är nöjd.

Evenstar_92

Filmen var én aning bättre en jag trott, men den var inte heller så jättebra för det.
Det var flera stunder som man bara satt "Men kan nånting hända då eller?", och sen mot slutet när jag kollade på klockan och det bara var en kvart kvar var det snrarare "Men nu får ni ju rappa på lite". Filmen i sig var ju kort och så, men ibland kändes den så himla lång, spänningen fanns bara där stundvis. Den här filmen var ju inte en sån stor hitt.
Tack till Morgan freeman som var med, underbart.
Sen vet jag inte riktigt, vem som hellst hade ju kunnat ha Justion Timerblakes roll så jag förstår inte. Varför kan inte en sångare bara hålal sig till att vara en sångare.

en rätt så bra film faktiskt..dock så e den mycket klyschig vilket det tappar rätt mycket poäng..slutet e tråkig

svag 3

Evenstar_92

Tack till Morgan freeman som var med, underbart.

Dan banan

Lättsmält och intressant thriller med stark innebörd.
Mer har jag inte att säga, jag är nöjd.

Bilbo_one

Inte så bra film. Den var fantasilös och tråkig. På dippen att ge den en 1:a, men så var det icke. Svag 2:a

DuskBringer

En mycket spännande film om korruption i dom allra högsta skikten och en ensam reporter som vågar utmanana dom mäktiga män som ligger bakom. Om man bortser från fånen Timberlake, vars deltagande jag sätter ett stort frågetecken bakom, så är det också härliga skådespelarinsatser. Och vem hade kunnat tro något annat med namn som Freeman och Speacey? Underdogen JJ Cool gör också en lysande insats.
En actionfilm som jag kan säga inte bara bjuder på biljakter, explosioner och stora vapen (även om dessa härliga ingredienser givitvis återfinns) utan också nervkittlande spänning. En klar fyra!

Hollow_Inside

En väldigt stark 3:a...vet inte riktigt va jag ska säga om denna film förutom att den va lik en hel del andra filmer men de va precis va ja behövde sista dan på lovet.

Filmpunkten-id: 11935