Cat Returns, The

Cat Returns, The Köp filmen på CDON

Handling: Haru är en tjej som inte lyckats något vidare och hela tillvaron försämras från dag till dag. Men allt kulminerar när hon räddar en katt från att bli överkörd. Katten tackar Haru för att hon offrat sitt liv för honom.

Haru blir uppsökt efter en dag av en parad av vandrande katter, ett led som hyllar kungen av Kattlandet. Kattkungen vill personligen tacka Haru för att ha räddat hans ende son. Kungen ger gåvor som bara en katt skulle älska; kattmynta, möss, kattsvansar (en blomma).

Men när kungen erbjuder Haru att gifta sig med prinsen och för evigt bo i Kattlandet, kan inte Haru undkomma det öde som dukats upp för henne.

En röst säger henne att söka upp Kattbyrån (en hjälporganisation för Kattastrofer). Där träffar hon Muta, en stor vit katt, korpen Toto och Baron Humbert von Gikkingen, en katt med mänskliga drag.

År: 2002

Katia Coe
Rene Auberjonois

Copyright Toho Company

Rymdis

Inte lika helgjuten som andra ghiblifilmer, men mycket bra som barnfilm betraktad. Jag skulle ha tyckt att det var den bästa film jag någonsin sett när jag var nio!

Jätte bra film ! den är så himla bra man blir glad av den!

en härligt underbar film :) älskar denna skapare :)

Det här är en film från Studio Ghibli som hör till de sämsta jag har sett från dem hittills. Den härliga fantasin är typisk för Ghibli-gänget och skiljer sig därför mycket från de tecknade filmerna från väst. I det här fallet anser jag dock att det blir för barnsligt och ingen av karaktärerna sätter sig i hjärtat och en del är till och med förvånansvärt platta. Passar nog bättre för den lite yngre publiken.

ToxicAvenger

Underbart fantasifull film, med mycket humor.

Stark fyra.

Hook

En spinnande bra film, men anknyttning till dom stora mästerverken inom Anime...

The Cat Returns eller Katteprinsen... är en supereal fantasy singerat Studio Ghibli. Som handlar om det klassika bortglömnda temat; glöm inte bort dig själv. Den har en charm som alla i sin gener men den här har en fördel den har nämligen inga fantasy figurer som blumper (Spirited Away, Det levande Slottet), mest talande katter och fåglar men inget mer si/fi än nödvändigt. Den härliga symboliken att under våra näsor finns en värld för katter, älskar såna härliga moment. Kort men mycket bra på sina ställen, skulle snarare säga att man tycker den är bra pga att den har en sån charmig berättelse och komik av universal klass.

En stark 4:a till The Cat Returns som är en ren och kär, kärleks historia men en mängd obergirplig fantasy bortom våra västerländska hjärnhalvor.

Filmpunkten-id: 11955
Filmen är animerad

Om du lyssnar noga (1995)