Om du lyssnar noga

Musik:

Om du lyssnar noga Köp filmen på CDON
Musik:
3,7

Handling: Tsukishima Shizuku är en duktig ung kvinnlig student med en stor kärlek för böcker. Hon märker märker att alla de böcker hon väljer på biblioteket nyligen har använts av en och samma person. Senare möter hon en väldigt irriterande pojke... Kan det vara hennes "vän" från biblioteket? En dag följer hon efter en underlig katt, som hon upptäcker på ett tunnelbanetåg, till en mycket originell liten affär som kommer att förändra hennes liv på sätt hon endast kan drömma om...

År: 1995
Regissör: Yoshifumi Kondo
Originaltitel: Mimi wo sumaseba
Alternativ titel:If You Listen Closely (eng. litterär titel )
Alternativ titel:Whisper of the Heart (int. titel)
Ursprungsland: Japan

David Gallagher
Abigail Mavity

Copyright Toho Company

Ninnie

En väldigt vacker historia, där även the Baron, från "The Return of the Cats" får sin bakgrundshistoria berättad.
Håller Studio Ghiblis höga standard.

lindajjj

Den här filmen är överfull av Miyazakimagi. En fröjd att se, även om historien är enkel.

jätte bra film den är väldigt fin och så !

Cammie

En av Studio Ghiblis mest amerikaniserade filmer. Även om den innehåller några fina stunder, känns den ofta lite väl smörig för en bra Miyazakifilm.

lindajjj

jätte bra film den är väldigt fin och så !

Ninnie

Håller Studio Ghiblis höga standard.

Det här är en animefilm skriven av ingen mindre än Hayao Miyazaki himself. Inte så urflummad som hans Spirited Away och Min granne Totoro, utan det här är mer jordnära. Som alltid med Studio Ghibli bjuds vi på en vacker historia, den här gången med kärleken som tema. På gränsen till överdrivet puttinuttigt, men hjärtligheten i filmen gör att den ändå förtjänar en trea.

Turambar400

Oerhört fin och mysig film om två ungdomar som försöker välja vilken väg de ska ta genom livet.

Filmpunkten-id: 12061
Filmen är animerad