Snatch

Sport:

Snatch Köp filmen på CDON
Sport:
3,8

Handling: Diamanttjuven och kuriren Franky Four Fingers anländer till London på väg till New York, där han skall leverera en diamant av enorm storlek till sin chef Avi. Dessutom har Franky i uppdrag att överlämna några mindre ädelstenar till Avis kusin i London, Doug 'The Head'. Franky är helt omedveten om att han går rakt in i en fälla. Boris tänker nämligen med hjälp av sina två hejdukar Vinny och Sol befria honom från diamanten, när han intet ont anande kommer till vadslagningskontoret...

År: 2000

Ade
William Beck

filmernas härskare

En äkta Film-Klassiker.

Blandningen av ett rappt, roligt och genomtänkt manus, störtsköna dialoger, en genomond skurk med flaskbottnade glasögon, gigantiska köttätande grisar, en oförståelig Brad Pitt, en galen jakt på en diamant och stålar, nattsvart och brittisk komik, blodig våld och vapen är genialt sammansatt i en fulkomligt lysande mästerverk.

Film-n

Urkomiskt mästerverk! Det här är nog en av de roligaste filmerna jag sett. Grymma dialoger och dundersköna skådespelare. Mycket bra klipp och ett underbart foto.Hela filmen är en otrolig röra egentligen, dock utan att bli oförståelig. filmen flyter fram hela tiden. Den börjar på 100% och slutar på 100%. Plus för den väldigt passande musiken. Rekomenderar den starkt. Stark femma.

Den här filmen är verkligen rolig, många spontana flabb blev det. Flertalet skådespelare gör helt underbara rollprestationer, Brad Pitt som vanligt suverän.
Inom sin genre (komedi enligt min mening) får filmen en 5:a.

Antonlikemovies

En av världens bästa kriminal/komedier!
Älskar filmer från Storbrittanien och Snatch tillsammans med Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Trainspotting och This is England är de bästa.

Cammie

Den första film av Guy Ritchie som jag har sett - och vilken speciell film. Ritchie har ett mycket originellt berättarsätt; mycket tugg och plötsliga händelser, varvade med dråplig komik. Bra skådespelare gör filmen till en rätt rörig, men sevärd historia.

så oerhört sjuk och knäpp, men de gjorde den så fruktansvärt bra och Brad Pitt e alla tjejers ögongodis i denna fil ett plus för de :D

movie-king

mycket smart film och jag älskar sånna filmer där dom visar olika historier och när historierna korsar

Störtskön rulle samt brutal ett antal gånger. Bra spel och skön handling, härliga karaktärer. Klart en film värd en plats i dvdhyllan.

LinaF

Min absoluta favoritfilm. Allt är så klockrent, alla smeknamn som Franky four fingers och Bullet tooth Tony. Allas personligheter. You name it.
Guy Ritchie har gjort ett riktigt mästerverk !