Batman och Robin

Batman och Robin Köp filmen på CDON
2,1

Handling: Mr. Freeze (Arnold Schwarzenegger) planerar att ta hela Gotham City som gisslan genom att frysa in staden i en evig vinter. Under tiden har en ny förförisk bov, Poison Ivy (Uma Thurman), dykt upp för att förgifta känslorna hos Batman (George Clooney) och Robin (Chris O'Donnell). Som om inte detta var nog så ligger den trogna butlern Alfred inför döden, bara Mr. Freeze kan rädda hans liv. Då kommer Batgirl (Alicia Silverstone) in i bilden för att ställa allt till rätta.

År: 1997
Elizabeth Sanders
Jeep Swenson
John Fink

Copyright Warner Bros. Pictures

Kunde dom inte bara slutat vid Batman Forever? Redan den sög ju. INGEN kan spela Batman förutom Michael Keaton! Och endast Regissören Tim Burtons kan få in den rätta Batmankänslan i filmen! Musik av Danny Elfman tack! (om Tim Burtons är regissören) Se Batman och Batman Returns. Skit i resten!!

Ett skämt om man jämför med dagens batman filmer

Bra film med grym handling och häftiga karaktärer

goni

bra batman film, med bra historia

Nagai

Joel Schumacher väljs att regissera sin andra Batman film och vilken dunderflopp den blev.
Filmen riktas mer åt barn mer åt seriösa äldre batman-fans.
En spark så att säga mott bulorna.
Som barn gillade jag filmen starkt men det var det hela kommerciella som köpte barns intresse genom att sälja en hel drös med leksaker, det fick mig att fastna för filmen.

Arnold (tha guvernor) spelar Mr.Freezer, vilket manus han fått, massa dumma fraser som "Let me brake the ICE!" alla fraser innehåller nåt med is.. Jaja bla..bla hit bla..bla is där.. bara en dum komisk idé som säkert fick barn att skratta.. då och då..

Uma Thurman är underbar som Poison Ivy men tyckte inte hon gjorde så värst mycket i filmen.
tredje skurken i filmen är Bane, som inte kan längre prata, är inte heller lika skrämmande som han var i serierna..

George Clooney spelar nu Batman och vilket manuskript han fick,, bara massa usla skämt och Batman verkar blivit mer godtrogen och kaxig!

En av de mest dummaste scenerna någonsin är scenen då han visar upp sitt Batcreditcard.. wow Batman har alla mojänger från batarangs till idiotiska kreditkort.. wow.

Alicia silverstone spelar Batgirl.. och vilket fokus man hade på hon. dessutom är det helt fel eftersom det är commisioner Gordon's dotter som blir Batgirl inte Alfreds systerdotter.

Batman & Robin skall helst ses som en komedi,, inte en seriös Batman film absolut inte en seriös film.

Värd att ses engång för den nyfikne. säkert sevärd flera gånger för den äkta batman-freaken..
Annars den sämsta Batman filmen någonsin.

sämsta sämsta batman filmen

sara-H

En bra film. Med känslor, action, hjälpsamhet och mer...

Arcadia

inte så värst bra.george clooney är inte lika bra som batman som val kilmer var

Batman (1989)
Batman - Återkomsten (1992)
Batman Forever (1995)