Fredsmäklaren

Handling: Ett tåg lastat med kärnvapenstridsspetsar exploderar i en avlägsen del av det forna Sovjetunionen. Mycket snart väcks misstanken att explosionen varit en undanmanöver för att stjäla vapen. Vita Husets kärnvapenexpert Dr Julie Kelly får i uppdrag att ta reda på vem som ligger bakom attentatet när världsfreden hotas. Hon får till sin hjälp öveste Thomas Devoe som arbetat i Sovjet och haft täta kontakter med den ryska försvarsmakten. Genom sina mkontakter i den ryska undre världen upptäcker Devoe och Dr. Kelly ett samband mellan en rysk officer och en man från det forna Jugoslavien. Efter omfattande efterforskningar träder bilden av en man fram - hårt märk av krigets fasor. En man som förlorat sin familj - hustru och dotter - i en blodmassaker och som i ett sinnesförvirrat tillstånd nu planerar en hämnd med ett fruktansvärt terrordåd i hjärtat av New York.

År: 1997

Joan Copeland
Carlos Gómez
Armin Mueller-Stahl

Arcadia

För det mesta ganska förutsägbart...Clooney är juh iaf bra som alltid.

Daniello_

Ganska seg och inget vad jag gillade direkt!

Pesole

Detta är en riktigt bra film, alla är bra i den här, den har en riktigt handling, de är det som gör den så himla bra.

Gringo

En väldigt spännande film som jag fastnade för. Jag har sett den ett otaliga gånger utan att tröttna. Bra underhållning

Mikael

Ganska dryg i början, men blir ganska spännande på slutet.

Jonker

Helt okey film, får en trea.

Jona

Lång film med mycket udda och overkliga scener! Men den har vissa intressant och spännande isslag. Och Sedan tycker jag om George Clones filmer och det höjer upp filmens betyg!