Belles magiska värld

Belles magiska värld Köp filmen på CDON
2,2

Handling: En gång för länge sedan föll världen pladask för Belle, den vackra bokälskande hjältinnan och Odjuret, härskaren över det förtrollade slottet.

Belles magiska värld - ett sagoäventyr med tre berättelser som du aldrig tidigare sett, inspirerade av Disneys Klassiker Skönheten och Odjuret.

I DET PERFEKTA ORDET leder ett missförstånd mellan Belle och Odjuret till en lektion i förlåtelse.

Lumiere förbereder en överraskning för Vippan på deras årsdag i VIPPAN BLIR SVARTSJUK, men denna romantiska kväll slutar inte som Lumiere hade tänkt sig.

Belle tar hand om en skadad fågel i DEN BRUTNA VINGEN och Odjuret får visa prov på sin godhet.

Självklart kommer även dina tecknade favoriter Clocksworth, Mrs Potts och Chip tillsammans med flera nya vänner att göra dig sällskap i Odjurets förtrollade slott.

År: 1997
Regissör: Cullen Blaine Daniel De La Vega Barbara Dourmashkin Dale Kase Bob Kline Burt Medall Mitch Rochon
Originaltitel: Belle's Magical World

Jim Cummings
Jeff Bennett
Rob Paulsen
April Winchell

Mysig familjefilm. Men dubbningen till svenska av odjuret kunde varit bättre - han saknar ju nyans och inlevelse.

Tyvärr såg ju jag den här som liten, men det är synd att de alltid ska förstöra karaktärer genom att använda dem i sämre, hjärtsvagare nyare filmer.

Halloween_4

Sönheten och Odjuret-filmen är ju en av dom allra bästa Disney filmerna nånsin, så jag tycker bara att det var onödigt med en film om det som hände mellan situationerna i den första filmen. Nej, endast ettan är bra när det gäller Skönheten och Odjuret.

Noone_

Det skulle inte ha gjorts någon uppföljare

F_uckFace

Uppföljare på Disney går aldrig bra...

Yasmin

nja, den var väl okej.

producenten

Nej.. synd att göra uppföljar på den fina filmen som kom först!

Filmpunkten-id: 12080
Filmen är animerad

Skönheten och odjuret (1991)
Skönheten och odjuret - Den förtrollande julen (1997)