Komodo vs. Cobra

Komodo vs. Cobra Köp filmen på CDON
2,3

Handling: När ett topphemligt forskarlaboratorium på en avlägsen ö plötsligt slås ut, skickas ett team av commandos dit för att undersöka varför. Väl där blir de chockerade över att ön är bebodd av gigantiska komododrakar och kobror som är väldigt hungriga...

Regissör: Jim Wynorski
Originaltitel: Komodo vs. Cobra
Ingår i tema: Reptiler

Michelle Borth
Jerri Manthey
Glori-Anne Gilbert
Michael Paré

Star-Basse

Helt okey film men djuren var inte bra gjorda

Crocodile

Bra film men effekterna var inte så bra.Kobrorna var helt ok gjorda men varanerna är väldigt dåligt gjorda.
Handling/manus:Handlingen var skit bra men filmen utspelas på samma plats som "CURSE OF THE KOMODO".

Ljud/Musik:Musiken gjorde filmen spännande och ljud var bra men varanernas ryt låter som något taget ur en 70tals dino film. Kobrans ljud låter helt ok det låter retså mycket som i ANACONDA filmen.
SKÅDESPELARE:Retså bra skådespelar dem var bätre en vad jag förväntade mig bet brukar alltid vara lite dåliga skådisar i djurskräck. Men i den här filmen så var det inte de.
FilmLängd:Filmen är 88minuter och 33 sekunder.

Bra film men det fanns ett par små fel i filmen

LITE MER INFO: KvC(KOMODOvsCOBRA) och "CURSE OF THE KOMODO" har samma regisör(Jim Wynorski).
KvC har inte lika bra kobra effekter som i King Cobra från 1999.
Alltså KvC har samma regisör som gjorde Curse of the komodo och King Cobra har samma manus förfatare som skrev KvC .Så man bör se King Cobra1999 och Curse of the komodo för det ingår i en serie.Liksom man förstår mer av den här filmen när man tittat på dem.
Kobra scenerna var bra gjorda men vvaran scenerna var retså dåliga.