Ring Virus

Ring Virus Köp filmen på CDON

Handling: Exakt en vecka efter att du har sett videofilmen, dras ditt ansikte ut och du går vrålande av skräck en ond, bråd död till mötes. Så säger åtminstone ryktet som TV-journalisten Reiko hört sedan hennes kusin och flera andra tonåringar dött en oförklarlig död.

Hon är av naturliga skäl skeptisk till ryktet, men beslutar sig ändå för att gräva djupare i mysteriet. Hon lyckas få tag på videobandet, sätter det i videon och trycker på play. Sedan börjar underliga saker att hända, och dödsklockan har på nytt börjat ticka.

En sydkoreansk remake på japanska Ringu.

År: 1999

Du-na Bae
Ggoch-ji Kim
Yeon-Su Yu

Silverpilen

Äntligen har man sett denna version också! Har velat se den enda sen jag hörde talas om det vilket måste vart typ åtta-nio år sedan! Även denna är en underbar del i den underbara Ring-serien! Riktigt krypande, mystisk och skrämmande precis som The Ring ska vara! Även intressant!

the_jobe

Den är inte bara en remake, utan man har fått med en del ur boken som Nakata inte fick med. På det planet är den lite bättre än de andra versionerna jag sett. Men The Ring Virus får inte in känslan som finns i boken, den lite kalla och mystiska känslan, utan filmen är ganska rörig och man förklarar inte allt. Och då är det inte på ett bra sätt.
Man får nog ut mest om man läst boken. Men detta är inte alls den bästa filmen i The Ring Cycle (som vi fans brukar kalla alla filmer och böcker tillsammans).
Men det blir ett litet plus för att man tagit med mer från boken än de andra, utan det hade det blivit en etta.

Filmen är både i färg och svartvit

Ringu: Kanzen-ban (1995)
Ring (1998)